Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1264268" data-attributes="member: 161297"><p>Har gjort mycket som är bra för klimatet, men inte för klimatets skull.</p><p>Tar exempelvis tåget till fjällen för det är smidigt och billigt. Men flyger till Alperna för dit är det billigaste och smidigaste alternativet. Försökte sätta solceller på fyra hektar mark för att det tycktes vara en god investering. Fick tyvärr stopp av nätägaren med klimatprofil. Äter allt mer grönsaker för att det är gott och hälsosamt. Cyklar dagligen för att det är snabbt och smidigt så länge det inte öser ner.</p><p>Jag tror inte ett smack på att försöka uppfostra miljarder människor till att bli klimathjältar. Däremot så tror jag starkt på att förbättra de klimatsmarta alternativen så att de blir mest attraktiva.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1264268, member: 161297"] Har gjort mycket som är bra för klimatet, men inte för klimatets skull. Tar exempelvis tåget till fjällen för det är smidigt och billigt. Men flyger till Alperna för dit är det billigaste och smidigaste alternativet. Försökte sätta solceller på fyra hektar mark för att det tycktes vara en god investering. Fick tyvärr stopp av nätägaren med klimatprofil. Äter allt mer grönsaker för att det är gott och hälsosamt. Cyklar dagligen för att det är snabbt och smidigt så länge det inte öser ner. Jag tror inte ett smack på att försöka uppfostra miljarder människor till att bli klimathjältar. Däremot så tror jag starkt på att förbättra de klimatsmarta alternativen så att de blir mest attraktiva. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp