Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nidhugg" data-source="post: 1264641" data-attributes="member: 19345"><p>Finland importerar ju el från Sverige typ varje dag året om, så jag vet inte om jag tycker att de har ett bättre elsystem (Representativ ögonblicksbild nedan). Med det sagt var det förstås vansinne att lägga ner Ringhals, men jag kan ändå inte komma undan att det bara är en del av problemet och en större orsak är att marknadsmodellen för el inte funkar vidare värst bra. Det är lite skumt med prissättningen när vi för tillfället är Europas största elexportör och ändå har de här priserna (se även Norges priser på ögonblicksbilden nedan, ett land med nästan bara planerbar vattenkraft och stor elexport). </p><p></p><p>Kan förövrigt bara instämma om Finlands premiärminister…</p><p>[ATTACH=full]19228[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nidhugg, post: 1264641, member: 19345"] Finland importerar ju el från Sverige typ varje dag året om, så jag vet inte om jag tycker att de har ett bättre elsystem (Representativ ögonblicksbild nedan). Med det sagt var det förstås vansinne att lägga ner Ringhals, men jag kan ändå inte komma undan att det bara är en del av problemet och en större orsak är att marknadsmodellen för el inte funkar vidare värst bra. Det är lite skumt med prissättningen när vi för tillfället är Europas största elexportör och ändå har de här priserna (se även Norges priser på ögonblicksbilden nedan, ett land med nästan bara planerbar vattenkraft och stor elexport). Kan förövrigt bara instämma om Finlands premiärminister… [ATTACH type="full"]19228[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp