Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1265168" data-attributes="member: 15720"><p>Ok så fel allt blev nu!</p><p>Jag citerade ditt inlägg eftersom jag uppfattade det som att det till viss del handlade om kärnkraft vs vindkraft och för att det sedan sedan kom det ett antal inlägg om elbilar mellan…. Inte för att på något sätt idiotförklara dig eller någon annan specifik person här på forumet.</p><p>När det gäller makthavarna har jag tyvärr inte jättestort förtroende för dem, därav mitt inlägg om att jag tycker att de ofta förenklar väldigt komplicerade frågor. Däremot vet jag att det finns väldigt många duktiga yrekesmän (o självklart även kvinnor) som löser massor av våra samhällsproblem och utmaningar trots att våra politiker inte alltid ger den de bästa förutsättningarna. Och det trots att diverse ”amatörtyckare” (Obs ingen specifik person här i tråden avses!!) högljutt för fram förenklade lösningar på svåra problem…</p><p>Självklart har alla rätt till sin egen åsikt och vem vet, kanske har amatörerna bättre kunskaper än de som jobbar dagligen med frågorna (även om jag personligen inte tror det). Och kanske kommer allt gå rent åt helvete de närmsta åren, precis som det låter bland våra politiker….</p><p>Men när jag nyss rörde mig ute på stan under eftermiddagen och tidiga kvällen var det inte direkt någon undergångsstämning jag upplevde bland folk. Det låg inte skjutna människor i drivor, inte covidsjuka som drog sina sista andetag i var o varannat gathörn, inte folk som sålde barnens leksaker och kläder för att få råd med elräkningar och låneamorteringarna. Märkligt!?!</p><p>Men vem vet, kanske hamnar vi för så småningom…. Då får jag väl sälla mig till kören som skriker i högan sky och som tycker att alla andra är korkade som inte fattar att lösningen är xxx….</p><p>Tills dess önskar jag er alla en trevlig höst och hoppas att snön snart börjar falla på de höga bergen både i Norra och södra Europa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1265168, member: 15720"] Ok så fel allt blev nu! Jag citerade ditt inlägg eftersom jag uppfattade det som att det till viss del handlade om kärnkraft vs vindkraft och för att det sedan sedan kom det ett antal inlägg om elbilar mellan…. Inte för att på något sätt idiotförklara dig eller någon annan specifik person här på forumet. När det gäller makthavarna har jag tyvärr inte jättestort förtroende för dem, därav mitt inlägg om att jag tycker att de ofta förenklar väldigt komplicerade frågor. Däremot vet jag att det finns väldigt många duktiga yrekesmän (o självklart även kvinnor) som löser massor av våra samhällsproblem och utmaningar trots att våra politiker inte alltid ger den de bästa förutsättningarna. Och det trots att diverse ”amatörtyckare” (Obs ingen specifik person här i tråden avses!!) högljutt för fram förenklade lösningar på svåra problem… Självklart har alla rätt till sin egen åsikt och vem vet, kanske har amatörerna bättre kunskaper än de som jobbar dagligen med frågorna (även om jag personligen inte tror det). Och kanske kommer allt gå rent åt helvete de närmsta åren, precis som det låter bland våra politiker…. Men när jag nyss rörde mig ute på stan under eftermiddagen och tidiga kvällen var det inte direkt någon undergångsstämning jag upplevde bland folk. Det låg inte skjutna människor i drivor, inte covidsjuka som drog sina sista andetag i var o varannat gathörn, inte folk som sålde barnens leksaker och kläder för att få råd med elräkningar och låneamorteringarna. Märkligt!?! Men vem vet, kanske hamnar vi för så småningom…. Då får jag väl sälla mig till kören som skriker i högan sky och som tycker att alla andra är korkade som inte fattar att lösningen är xxx…. Tills dess önskar jag er alla en trevlig höst och hoppas att snön snart börjar falla på de höga bergen både i Norra och södra Europa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp