Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1265170" data-attributes="member: 175247"><p>Jag har svårt att diskutera de här frågorna med dig eftersom du skriver långa inlägg som inte innehåller någon sakinformation.</p><p>Jag höjer ibland tonläget eftersom jag ibland tycker att det behövs här i Sverige, där vi ofta är fegisar som inte vågar stå upp och uttrycka en åsikt utanför ”strömmen dit vinden blåser”. Många andra nationaliteter är bättre på detta än vi.</p><p></p><p>Det är trevligt att det bekväma livet hos er i Stockholm rullar på, jag hoppas att det förblir så.</p><p>Elpriserna har inte exploderat förrän i augusti och de dimper ner med september räkningen (det är bara början).</p><p>Jag vet inte om du känner till begreppet ”Perfect Storm”? Som innebär att ett antal faktorer samtidigt samverkar och tillsammans leder till förödande konsekvenser (kommer från meteorologin).</p><p>Vi har: kraftig inflation + stigande räntor + fallande fastighetspriser + fallande börs och nu också exploderande energipriser. Får detta genomslag leder det till en konkursvåg bland företagen med massuppsägningar som följd.</p><p>Finanskrisen 2008-2009 kommer att vara en lätt bris i jämförelse.</p><p>Jag har förberett mig mentalt på att elen kan komma att kosta 50.000 - 100.000 innan vintern är över (priserna vi har nu pekar redan mot det). Detta klarar inte alla (och inte företagen heller).</p><p>Och politikerna har fattat - nu. Men klockan är fem i tolv och det är bråttom att börja göra saker rätt.</p><p>Prepare for the worst - work and hope for the best!</p><p></p><p>Trevlig helg och spara på elen söder om Dalälven!</p><p></p><p>EDIT: Det är inget fel på vindkraft som så, men det blir fel när den andelen av produktionen blir för hög (det behövs mer planerbar energiproduktion).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1265170, member: 175247"] Jag har svårt att diskutera de här frågorna med dig eftersom du skriver långa inlägg som inte innehåller någon sakinformation. Jag höjer ibland tonläget eftersom jag ibland tycker att det behövs här i Sverige, där vi ofta är fegisar som inte vågar stå upp och uttrycka en åsikt utanför ”strömmen dit vinden blåser”. Många andra nationaliteter är bättre på detta än vi. Det är trevligt att det bekväma livet hos er i Stockholm rullar på, jag hoppas att det förblir så. Elpriserna har inte exploderat förrän i augusti och de dimper ner med september räkningen (det är bara början). Jag vet inte om du känner till begreppet ”Perfect Storm”? Som innebär att ett antal faktorer samtidigt samverkar och tillsammans leder till förödande konsekvenser (kommer från meteorologin). Vi har: kraftig inflation + stigande räntor + fallande fastighetspriser + fallande börs och nu också exploderande energipriser. Får detta genomslag leder det till en konkursvåg bland företagen med massuppsägningar som följd. Finanskrisen 2008-2009 kommer att vara en lätt bris i jämförelse. Jag har förberett mig mentalt på att elen kan komma att kosta 50.000 - 100.000 innan vintern är över (priserna vi har nu pekar redan mot det). Detta klarar inte alla (och inte företagen heller). Och politikerna har fattat - nu. Men klockan är fem i tolv och det är bråttom att börja göra saker rätt. Prepare for the worst - work and hope for the best! Trevlig helg och spara på elen söder om Dalälven! EDIT: Det är inget fel på vindkraft som så, men det blir fel när den andelen av produktionen blir för hög (det behövs mer planerbar energiproduktion). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp