Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1269220" data-attributes="member: 175247"><p>Det där uppfattar jag som en j-vla ”von oben” attityd från någon som har det så väl förspänt att man har den möjligheten. Men jag kan ju ha fel, du kanske bor i en hytte på 10 kvm och kokar renlav.</p><p></p><p>Har du familj och barn som ska försörjas?</p><p>Tror du att alla kan säga upp sig från sin anställning i den av dig föraktade storstan, och lätt hitta ett nytt jobb i glesbygden?</p><p>Varför tror du att stora grupper människor har dragits till storstan från början?</p><p>Tror du att alla människor kan avstå från 20% av lönen, när de har svårt att få det att gå ihop med 100%?</p><p></p><p>Du behöver inte svara på det här om du inte vill, jag tyckte bara att det behövde sägas som motvikt till ditt inlägg.</p><p></p><p>EDIT: Det självklart trevligt för dig att du lyckats göra ett för dig bra livsstilsval. Ur klimatsynpunkt i den här debatten är det helt ointressant eftersom det bara är praktiskt möjligt för ett litet fåtal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1269220, member: 175247"] Det där uppfattar jag som en j-vla ”von oben” attityd från någon som har det så väl förspänt att man har den möjligheten. Men jag kan ju ha fel, du kanske bor i en hytte på 10 kvm och kokar renlav. Har du familj och barn som ska försörjas? Tror du att alla kan säga upp sig från sin anställning i den av dig föraktade storstan, och lätt hitta ett nytt jobb i glesbygden? Varför tror du att stora grupper människor har dragits till storstan från början? Tror du att alla människor kan avstå från 20% av lönen, när de har svårt att få det att gå ihop med 100%? Du behöver inte svara på det här om du inte vill, jag tyckte bara att det behövde sägas som motvikt till ditt inlägg. EDIT: Det självklart trevligt för dig att du lyckats göra ett för dig bra livsstilsval. Ur klimatsynpunkt i den här debatten är det helt ointressant eftersom det bara är praktiskt möjligt för ett litet fåtal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp