Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jfredri1" data-source="post: 1269566" data-attributes="member: 150564"><p>Jag är osäker men tror faktiskt inte att det finns några riktlinjer för offentlig verksamhet. Jag har jobbat på myndighet ett par år, men på den myndigheten skedde ingen klimatkompensation då iaf.</p><p>Naturvårdsverket tittade tydligen på övriga myndigheter 2018 och då var det bara 10 st av alla (och de är mååånga) myndigheter som hade system för klimatkompensation för tjänsteresor.</p><p>Naturvårdsverket sammanfattar sin ståndpunkt så här:</p><p><em>Det är alltid bättre att undvika att ge upphov till utsläpp om du vill minska din klimatpåverkan. Men om det inte går så kan du klimatkompensera. </em></p><p><em>[snip]</em></p><p><em>För att öka sannolikheten att utsläppsminskningen är verklig och bestående bör projekten vara certifierade enligt någon av de standarder som har utvecklats.</em></p><p>Det är väl en bra ambition; dvs att det helst ska vara sannolikt att utsläppsminskningen är verklig?!?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jfredri1, post: 1269566, member: 150564"] Jag är osäker men tror faktiskt inte att det finns några riktlinjer för offentlig verksamhet. Jag har jobbat på myndighet ett par år, men på den myndigheten skedde ingen klimatkompensation då iaf. Naturvårdsverket tittade tydligen på övriga myndigheter 2018 och då var det bara 10 st av alla (och de är mååånga) myndigheter som hade system för klimatkompensation för tjänsteresor. Naturvårdsverket sammanfattar sin ståndpunkt så här: [I]Det är alltid bättre att undvika att ge upphov till utsläpp om du vill minska din klimatpåverkan. Men om det inte går så kan du klimatkompensera. [snip] För att öka sannolikheten att utsläppsminskningen är verklig och bestående bör projekten vara certifierade enligt någon av de standarder som har utvecklats.[/I] Det är väl en bra ambition; dvs att det helst ska vara sannolikt att utsläppsminskningen är verklig?!? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp