Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1270439" data-attributes="member: 80520"><p>Kan du ge några exempel på enorma satsningar som är helt meningslösa?</p><p></p><p>Gällande miljöcertifieringen av bilar gäller det ju fortfarande att ur ett KLIMATperspektiv är dieselbilar överlägsna bensinbilar, men ut ett MILJÖperspektiv är det betydligt mycket mer debattertbart eftersom det är ett otroligt mycket bredare begrepp. Så vetenskapen som låg till grund för beslutet (så långt jag vet i alla fall) är oförändrad.</p><p></p><p>Att diskutera avvägningarna är ju det vi gör just nu, och jag tycker det går ganska bra!</p><p></p><p>Jag håller mig fortfarande till det Rosling säger - man kan inte använda media för att förstå världen...</p><p></p><p>Jag försöker bara förstå vad du försöker förmedla, ibland blir det fel! Men jag ser inte riktigt hur att skifta fokus från proaktiv verksamhet till reaktiv verksamhet/förberedelse för den reaktiva verksamheten kommer göra någon större skillnad? Hela grundproblemer är ju att det är massa snack och i princip ingen verkstad, dels för att folk inte vill ändra sin livsstil och dels för att det kostar massa pengar - hur skulle ett skifte till att förbereda för reaktiva åtgärder lösa det problemet? Det kommer fortfarande innebära att folk måste ändra sin livvstil och det kommer fortfarande kosta otroligt mycket pengar, som jag förstår det sannolikt ännu mer än arbeta proaktivt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1270439, member: 80520"] Kan du ge några exempel på enorma satsningar som är helt meningslösa? Gällande miljöcertifieringen av bilar gäller det ju fortfarande att ur ett KLIMATperspektiv är dieselbilar överlägsna bensinbilar, men ut ett MILJÖperspektiv är det betydligt mycket mer debattertbart eftersom det är ett otroligt mycket bredare begrepp. Så vetenskapen som låg till grund för beslutet (så långt jag vet i alla fall) är oförändrad. Att diskutera avvägningarna är ju det vi gör just nu, och jag tycker det går ganska bra! Jag håller mig fortfarande till det Rosling säger - man kan inte använda media för att förstå världen... Jag försöker bara förstå vad du försöker förmedla, ibland blir det fel! Men jag ser inte riktigt hur att skifta fokus från proaktiv verksamhet till reaktiv verksamhet/förberedelse för den reaktiva verksamheten kommer göra någon större skillnad? Hela grundproblemer är ju att det är massa snack och i princip ingen verkstad, dels för att folk inte vill ändra sin livsstil och dels för att det kostar massa pengar - hur skulle ett skifte till att förbereda för reaktiva åtgärder lösa det problemet? Det kommer fortfarande innebära att folk måste ändra sin livvstil och det kommer fortfarande kosta otroligt mycket pengar, som jag förstår det sannolikt ännu mer än arbeta proaktivt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp