Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1270529" data-attributes="member: 144594"><p>Visst, Patagonia gör väl sitt bästa utifrån det som de håller på med. Men på det stora hela befarar jag att <em>den </em>typen av "små val" tyvärr knappast kommer att göra mätbar skillnad inför det stora klimatproblem som vi diskuterar. När det gäller Patagonia etc så är väl istället det bästa att vi helt slutar köpa nya skidkläder/utrustning, eller se till att <em>verkligen </em>slita ut det vi har innan vi ev köper nytt (eller "pre-loved"). </p><p></p><p>Men visst, man ska inte låta det bästa, om det av olika skäl inte uppnås, stå i vägen för det som är bra (men kanske inte bäst). Det är ju litet det jag menar också - bara för att det tydligen verkar bli + 2-3 graders uppvärmning så behöver det kanske inte bli någon total katastrof om vi ser till att förbereda oss på bästa sätt. Det är ju våra barnbarns verkliga värld vi talar om. På samma sätt som dagens (eller ffa gårdagens) värld är full av katastrofer och lidande, varav det mesta varken nu, då eller i framtiden inte alls har med klimatet att göra. Vi kan inte investera hela vår tillväxt i att försöka förebygga ett enda av alla framtidsproblem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1270529, member: 144594"] Visst, Patagonia gör väl sitt bästa utifrån det som de håller på med. Men på det stora hela befarar jag att [I]den [/I]typen av "små val" tyvärr knappast kommer att göra mätbar skillnad inför det stora klimatproblem som vi diskuterar. När det gäller Patagonia etc så är väl istället det bästa att vi helt slutar köpa nya skidkläder/utrustning, eller se till att [I]verkligen [/I]slita ut det vi har innan vi ev köper nytt (eller "pre-loved"). Men visst, man ska inte låta det bästa, om det av olika skäl inte uppnås, stå i vägen för det som är bra (men kanske inte bäst). Det är ju litet det jag menar också - bara för att det tydligen verkar bli + 2-3 graders uppvärmning så behöver det kanske inte bli någon total katastrof om vi ser till att förbereda oss på bästa sätt. Det är ju våra barnbarns verkliga värld vi talar om. På samma sätt som dagens (eller ffa gårdagens) värld är full av katastrofer och lidande, varav det mesta varken nu, då eller i framtiden inte alls har med klimatet att göra. Vi kan inte investera hela vår tillväxt i att försöka förebygga ett enda av alla framtidsproblem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp