Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="StefanAaroe" data-source="post: 1270535" data-attributes="member: 167938"><p>Utan att på något sätt vara ett direkt fan av Bill Gates så är jag nog mer benägen att luta åt hans sätt att se på saken än att kasta in handduken och gasa på utan någon förändring. Jag tror att man kan göra miljöanpassningar och samtidigt behålla det ekonomiska välfärdssamhälle som vi har idag- </p><p>Industrin står för 21% av utsläppen av co2 i världen. Vilket ligger strax under de 25% som produktion av elektricitet och värme står för. Tänker att man som konsument (t.ex. konsumtion av vinterprylar) borde kunna påverka de 21% en del eftersom du troligtvis påverkas av det som industrin tar fram i någon mån någonstans. Antingen som slutkonsument, som företagsledare, inköpare, fackpamp. etc. </p><p>Vet inte om du har sett hur t.ex Amer Sports jobbar mot ESG-målen? Tror inte att man hade lagt ner den kraften om det inte hade varit så att man sett att det var viktigt för sin affär i helhet. </p><p></p><p>Sen kan jag hålla med om att det finns fler problem än co2. Vilket lätt överskuggas idag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="StefanAaroe, post: 1270535, member: 167938"] Utan att på något sätt vara ett direkt fan av Bill Gates så är jag nog mer benägen att luta åt hans sätt att se på saken än att kasta in handduken och gasa på utan någon förändring. Jag tror att man kan göra miljöanpassningar och samtidigt behålla det ekonomiska välfärdssamhälle som vi har idag- Industrin står för 21% av utsläppen av co2 i världen. Vilket ligger strax under de 25% som produktion av elektricitet och värme står för. Tänker att man som konsument (t.ex. konsumtion av vinterprylar) borde kunna påverka de 21% en del eftersom du troligtvis påverkas av det som industrin tar fram i någon mån någonstans. Antingen som slutkonsument, som företagsledare, inköpare, fackpamp. etc. Vet inte om du har sett hur t.ex Amer Sports jobbar mot ESG-målen? Tror inte att man hade lagt ner den kraften om det inte hade varit så att man sett att det var viktigt för sin affär i helhet. Sen kan jag hålla med om att det finns fler problem än co2. Vilket lätt överskuggas idag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp