Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1270536" data-attributes="member: 144594"><p>Som sagt, tror ingen här påstår att vi bör "kasta in handduken och gasa på utan någon förändring", inte jag. Många svar på mina inlägg här börjar med ett sådant yttrande som sedan förstås är lätt att argumentera emot. Men det har inget att göra med vad jag skrev. </p><p></p><p>Jag tror iofs att det är mycket svårt att "behålla det ekonomiska välfärdssamhälle som vi har idag" om vi inte hårdprioriterar bland alla de olika åtgärder som litet lättsamt (åtminstone ofta i media) presenteras som "nödvändiga". Och om dessa är "nödvändiga" för att undvika +3 graders uppvärmning inom X år (istället för kanske om X+12 år) så kanske vi <em>ändå </em>inte ens <em>bör </em>genomföra dem. Saknar den diskussionen. Och uppenbarligen tänker ändå många så eftersom vi ju faktiskt inte genomför dessa "nödvändiga" åtgärder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1270536, member: 144594"] Som sagt, tror ingen här påstår att vi bör "kasta in handduken och gasa på utan någon förändring", inte jag. Många svar på mina inlägg här börjar med ett sådant yttrande som sedan förstås är lätt att argumentera emot. Men det har inget att göra med vad jag skrev. Jag tror iofs att det är mycket svårt att "behålla det ekonomiska välfärdssamhälle som vi har idag" om vi inte hårdprioriterar bland alla de olika åtgärder som litet lättsamt (åtminstone ofta i media) presenteras som "nödvändiga". Och om dessa är "nödvändiga" för att undvika +3 graders uppvärmning inom X år (istället för kanske om X+12 år) så kanske vi [I]ändå [/I]inte ens [I]bör [/I]genomföra dem. Saknar den diskussionen. Och uppenbarligen tänker ändå många så eftersom vi ju faktiskt inte genomför dessa "nödvändiga" åtgärder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp