Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1270544" data-attributes="member: 144594"><p>Experterna (Rockström etc.) säger att med de proaktiva åtgärder som redan genomförts och som troligen blir verklighet (inte vad vi <em>borde </em>göra eller <em>borde </em>ha gjort) så verkar det bli ganska varmt ganska snart. För att inte tala om århundradena därefter. Så jag underskattar nog inget.</p><p></p><p>En liknelse: Jag tycker att Sverige behöver ett militärt försvar. Det betyder inte att jag är "fredsförnekare" eller försöker motarbeta en strävan för fred. Tvärtom. Men man kan inte både rusta upp och rusta ned samtidigt. Man måste bestämma sig vad man faktiskt vill göra, och vad som händer och görs i praktik och verklighet. Där finns ett dilemma som bör diskuteras (annars "blir det som det blir"). </p><p></p><p>Ja jag tycker man ska beakta att våra barnbarn och särskilt de i utvecklingsländerna behöver ha så god socioekonomisk standard som möjligt för att kunna leva ett så drägligt liv som möjligt i framtiden, som ser varm ut trots det vi försöker göra för att motverka (eller snarare senarelägga) uppvärmningen. God socioekonomisk standard är absolut viktigast för människor hälsa och välbefinnande, oavsett klimatzon.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1270544, member: 144594"] Experterna (Rockström etc.) säger att med de proaktiva åtgärder som redan genomförts och som troligen blir verklighet (inte vad vi [I]borde [/I]göra eller [I]borde [/I]ha gjort) så verkar det bli ganska varmt ganska snart. För att inte tala om århundradena därefter. Så jag underskattar nog inget. En liknelse: Jag tycker att Sverige behöver ett militärt försvar. Det betyder inte att jag är "fredsförnekare" eller försöker motarbeta en strävan för fred. Tvärtom. Men man kan inte både rusta upp och rusta ned samtidigt. Man måste bestämma sig vad man faktiskt vill göra, och vad som händer och görs i praktik och verklighet. Där finns ett dilemma som bör diskuteras (annars "blir det som det blir"). Ja jag tycker man ska beakta att våra barnbarn och särskilt de i utvecklingsländerna behöver ha så god socioekonomisk standard som möjligt för att kunna leva ett så drägligt liv som möjligt i framtiden, som ser varm ut trots det vi försöker göra för att motverka (eller snarare senarelägga) uppvärmningen. God socioekonomisk standard är absolut viktigast för människor hälsa och välbefinnande, oavsett klimatzon. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp