Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jfredri1" data-source="post: 1270793" data-attributes="member: 150564"><p>Det måste du nog utveckla! Jag förstår inte. Är det din idé att individer ska skambeläggas offentligt om de inte följer trådens inlägg om hur man kan minska ska minska sitt koldioxidavtryck? (Som du själv sågat?)</p><p>Jag gissar att du ironiserar? Men särskilt kul är det väl inte i min bok. Är du allvarlig så känns du väldigt inkonsekvent!</p><p></p><p></p><p> </p><p>Mycket klokt från dig [USER=144594]@fredw[/USER] , framförallt i systemperspektivet.</p><p></p><p>Men när vi pratar individperspektiv så tänker jag ändå att (de flesta) människorna försöker lära sina barn att inte stjäla eller använda våld trots att det alltid kommer finnas kriminalitet och konflikter.</p><p>Analogt kanske vi ska anamma det synsättet på koldioxidavtrycket också? Även om det INTE räcker så är det väl bättre att göra NÅGOT med kunskapen ur individperspektiv även för skidåkare? </p><p>Dvs resa så hållbart som möjligt, minska sin konsumtionen, etc </p><p>Men det UTAN att skambelägga andra...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jfredri1, post: 1270793, member: 150564"] Det måste du nog utveckla! Jag förstår inte. Är det din idé att individer ska skambeläggas offentligt om de inte följer trådens inlägg om hur man kan minska ska minska sitt koldioxidavtryck? (Som du själv sågat?) Jag gissar att du ironiserar? Men särskilt kul är det väl inte i min bok. Är du allvarlig så känns du väldigt inkonsekvent! Mycket klokt från dig [USER=144594]@fredw[/USER] , framförallt i systemperspektivet. Men när vi pratar individperspektiv så tänker jag ändå att (de flesta) människorna försöker lära sina barn att inte stjäla eller använda våld trots att det alltid kommer finnas kriminalitet och konflikter. Analogt kanske vi ska anamma det synsättet på koldioxidavtrycket också? Även om det INTE räcker så är det väl bättre att göra NÅGOT med kunskapen ur individperspektiv även för skidåkare? Dvs resa så hållbart som möjligt, minska sin konsumtionen, etc Men det UTAN att skambelägga andra... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp