Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1271891" data-attributes="member: 175247"><p>Nej, du har fel, vi producerar inte el från biomassa motsvarande hela den svenska vattenkraften och kärnkraften. Överhuvud taget inte ens en försumbar del av den.</p><p>Jag försöker få dig att förstå vilken enorm mängd träfiber som det är, och vilken jätteapparat det är att hantera det och omvandla det till el. Men du är ju inte intresserad av att ta reda på det för att bedöma rimligheten i dina egna påståenden.</p><p>Du behöver bara göra en division och en prefix-omvandling för att ta reda på det.</p><p>Hela "din modell" bygger på en artikel som du har läst, du verkar som jag upplever det inte ha någon kunskap eller vilja att bedöma rimligheten i din egen ståndpunkt.</p><p>Det kommer att behövas nästan 50% mer el om 20 år, inte nästan 50% mindre. Redan här fallerar din ståndpunkt, och du gör inget för att förklara och rättfärdiga den, du bara hänvisar till en rapport (som jag inte tror att du förstår konsekvensen av).</p><p></p><p>Jag ber om ursäkt för det, det var onödigt av mig.</p><p>Dina åsikter betecknar jag dock fortfarande som extrema, de delas av en liten i mina ögon extremistisk minoritet.</p><p></p><p>EDIT:</p><p>Är det någon som vill ge sig på att spekulera i vad en kWh el skulle kosta om vi hade nästan 50% mindre tillgång på el än vad vi har idag, samt att hela fordonsflottan samtidigt skulle vara elektrifierad?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1271891, member: 175247"] Nej, du har fel, vi producerar inte el från biomassa motsvarande hela den svenska vattenkraften och kärnkraften. Överhuvud taget inte ens en försumbar del av den. Jag försöker få dig att förstå vilken enorm mängd träfiber som det är, och vilken jätteapparat det är att hantera det och omvandla det till el. Men du är ju inte intresserad av att ta reda på det för att bedöma rimligheten i dina egna påståenden. Du behöver bara göra en division och en prefix-omvandling för att ta reda på det. Hela "din modell" bygger på en artikel som du har läst, du verkar som jag upplever det inte ha någon kunskap eller vilja att bedöma rimligheten i din egen ståndpunkt. Det kommer att behövas nästan 50% mer el om 20 år, inte nästan 50% mindre. Redan här fallerar din ståndpunkt, och du gör inget för att förklara och rättfärdiga den, du bara hänvisar till en rapport (som jag inte tror att du förstår konsekvensen av). Jag ber om ursäkt för det, det var onödigt av mig. Dina åsikter betecknar jag dock fortfarande som extrema, de delas av en liten i mina ögon extremistisk minoritet. EDIT: Är det någon som vill ge sig på att spekulera i vad en kWh el skulle kosta om vi hade nästan 50% mindre tillgång på el än vad vi har idag, samt att hela fordonsflottan samtidigt skulle vara elektrifierad? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp