Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1283368" data-attributes="member: 144594"><p>Jag bokade just ett flyg till Portugal där Norwegian påstår att jag kan fullt ut kompensera för CO2-effekten genom att betala 39 kr, vilket jag förstås gjorde. Men jag tvivlar naturligtvis. </p><p></p><p>Returresan går med SAS som hade ett betydligt dyrare alternativ - man kunde betala för biobränsle. Jag la en hundralapp på det vilket enligt SAS räckte till 4,5 % biobränsle för resan. Kanske borde jag ha adderat 2000 kr per person och enkelbiljett för 100% biobränsle men jag skyller på att inte ens Greta verkar tro på det här med biobränsle. Men jag har inte tid/råd att segla dit.</p><p></p><p>Jag förstår att tåg eller cykel etc är bättre (eller att stanna hemma eller att bosätta sig vid ett skidberg och/eller en solig strand) men det är långt till Portugal och frågan är om ovanstående "kompensationer" (om man väl beslutat att flyga trots allt) bara är charader eller verkligen har effekt. Är det ok att tvivla på sådant utan att bli stämplad som kättare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1283368, member: 144594"] Jag bokade just ett flyg till Portugal där Norwegian påstår att jag kan fullt ut kompensera för CO2-effekten genom att betala 39 kr, vilket jag förstås gjorde. Men jag tvivlar naturligtvis. Returresan går med SAS som hade ett betydligt dyrare alternativ - man kunde betala för biobränsle. Jag la en hundralapp på det vilket enligt SAS räckte till 4,5 % biobränsle för resan. Kanske borde jag ha adderat 2000 kr per person och enkelbiljett för 100% biobränsle men jag skyller på att inte ens Greta verkar tro på det här med biobränsle. Men jag har inte tid/råd att segla dit. Jag förstår att tåg eller cykel etc är bättre (eller att stanna hemma eller att bosätta sig vid ett skidberg och/eller en solig strand) men det är långt till Portugal och frågan är om ovanstående "kompensationer" (om man väl beslutat att flyga trots allt) bara är charader eller verkligen har effekt. Är det ok att tvivla på sådant utan att bli stämplad som kättare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp