Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1283478" data-attributes="member: 144594"><p>Jakeplisken, (hette han inte Snake Plissken eller är det en annan film?) - jag skrev på lättförståelig svenska vad jag menade. Sedan återkommer du med ungefär samma fråga igen plus en del annat som jag inte ifrågasatt.</p><p>Jag får intrycket att du faktiskt inte läser vad jag skriver.</p><p></p><p> ”Klimatförnekare” är ett idiotiskt ord, men jag gissar vad du menar och någon sådan är jag inte. Skepsis är för övrigt en nödvändig och integrerad del av god vetenskaplig metod. Är du vetenskapsförnekare?</p><p></p><p>Är man hälsoförnekare om man inte vill förbjuda alkohol och bilar som kör fortare än 20 km/h? Om man inte vill straffbeskatta folk som inte tränar? Om man tror att kostcirkeldieten kan ifrågasättas?</p><p></p><p>Jag applicerar samma grad av fritt tänkande på klimatproblemet. Försök du också. Det handlar inte om någon förnekelse och det är inte farligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1283478, member: 144594"] Jakeplisken, (hette han inte Snake Plissken eller är det en annan film?) - jag skrev på lättförståelig svenska vad jag menade. Sedan återkommer du med ungefär samma fråga igen plus en del annat som jag inte ifrågasatt. Jag får intrycket att du faktiskt inte läser vad jag skriver. ”Klimatförnekare” är ett idiotiskt ord, men jag gissar vad du menar och någon sådan är jag inte. Skepsis är för övrigt en nödvändig och integrerad del av god vetenskaplig metod. Är du vetenskapsförnekare? Är man hälsoförnekare om man inte vill förbjuda alkohol och bilar som kör fortare än 20 km/h? Om man inte vill straffbeskatta folk som inte tränar? Om man tror att kostcirkeldieten kan ifrågasättas? Jag applicerar samma grad av fritt tänkande på klimatproblemet. Försök du också. Det handlar inte om någon förnekelse och det är inte farligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp