Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1283571" data-attributes="member: 144594"><p>Vilket raljerande. Jag tar detta på allvar. Du vet inget om hur jag agerar. Kanske mer medvetet än du avseende klimatet. Därför vill jag ha gott underlag för hur vi agerar för att hantera och i bästa fall motverka klimatförändringarna.</p><p></p><p></p><p></p><p>Anzom här liksom den ledande klimatforskaren Michael Mann m fl har just påpekat modellernas brister så det får du ta med dem.</p><p></p><p><em>Att</em> det blir varmare är en sak. <em>Varför</em> det blir varmare är en annan. En påverkbar faktor är CO2 i atmosfären. Vi tänker lägga en stor del av vår BNPs tillväxt på den enskilda faktorn. En del vill att vi ska lägga 1-2% vilket är mycket, särskilt när produktionen som nu i många länder inkl Sverige minskar med ungefär lika mycket.</p><p></p><p>Så jag vet inte varför Jakeplisken sätter tummen upp på ditt inlägg. Han hävdar ju att både nationalekonomin och klimatvetenskapen kan se 100 år in i framtiden. Vilket förstås är högst osäkert, och dessutom per definition omöjligt att verifiera.</p><p></p><p>När det gäller ekonomin så lägger vi därför inte alla ägg i en korg. Vi satsar t ex inte allt på Marxistisk teori eller Milton Friedmans totala marknadsliberalism. De flesta av oss förespråkar nån sorts en pragmatisk blandekonomi vilket verkar ge hyggligt resultat. Men åsikterna går förstås isär. Men om man intar den hållningen till den betydligt yngre klimatvetenskapen så blir man förlöjligad, som du gör i ditt inlägg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1283571, member: 144594"] Vilket raljerande. Jag tar detta på allvar. Du vet inget om hur jag agerar. Kanske mer medvetet än du avseende klimatet. Därför vill jag ha gott underlag för hur vi agerar för att hantera och i bästa fall motverka klimatförändringarna. Anzom här liksom den ledande klimatforskaren Michael Mann m fl har just påpekat modellernas brister så det får du ta med dem. [I]Att[/I] det blir varmare är en sak. [I]Varför[/I] det blir varmare är en annan. En påverkbar faktor är CO2 i atmosfären. Vi tänker lägga en stor del av vår BNPs tillväxt på den enskilda faktorn. En del vill att vi ska lägga 1-2% vilket är mycket, särskilt när produktionen som nu i många länder inkl Sverige minskar med ungefär lika mycket. Så jag vet inte varför Jakeplisken sätter tummen upp på ditt inlägg. Han hävdar ju att både nationalekonomin och klimatvetenskapen kan se 100 år in i framtiden. Vilket förstås är högst osäkert, och dessutom per definition omöjligt att verifiera. När det gäller ekonomin så lägger vi därför inte alla ägg i en korg. Vi satsar t ex inte allt på Marxistisk teori eller Milton Friedmans totala marknadsliberalism. De flesta av oss förespråkar nån sorts en pragmatisk blandekonomi vilket verkar ge hyggligt resultat. Men åsikterna går förstås isär. Men om man intar den hållningen till den betydligt yngre klimatvetenskapen så blir man förlöjligad, som du gör i ditt inlägg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp