Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1283589" data-attributes="member: 175247"><p>Mycket dåligt förslag förutom att det är auktoritärt.</p><p>Vad tror du konsekvensen skulle bli för näringslivet och därigenom även intäkterna till det offentliga samhället?</p><p>Jag jobbar i exportsektorn och generar en hel del intäkter till vårt avlånga land, och då behöver man resa och träffa kunder. Och det kan man inte ersätta rakt av med Teams etc , och tror man det är man inte insatt i hur affärsrelationsuppbyggnad fungerar (även om många internmöten kan göras och numera görs utan resor).</p><p>Utan pengar blir klimatomställningen inte möjlig.</p><p></p><p>Och jag tycker att dina inlägg mer och mer speglar ett auktoritärt och diktatorisk synsätt om hur vårt samhälle ska styras. Tyvärr är det en antidemokratisk egenskap som återfinns inom delar av klimatrörelsen t ex Extinction Rebellion, Rädda Våtmarkerna etc. Det är en mycket dålig metod att få människor att ändra åsikt.</p><p>Varför samlar Miljöpartiet i Sverige endast 2-3% i opinionen fastän det dagligen är krigsrubriker om klimatet i nyheterna?</p><p>I Tyskland samlar ”Die Grünen” 15-20%, men det är stor skillnad på dem och det svenska Miljöpartiet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1283589, member: 175247"] Mycket dåligt förslag förutom att det är auktoritärt. Vad tror du konsekvensen skulle bli för näringslivet och därigenom även intäkterna till det offentliga samhället? Jag jobbar i exportsektorn och generar en hel del intäkter till vårt avlånga land, och då behöver man resa och träffa kunder. Och det kan man inte ersätta rakt av med Teams etc , och tror man det är man inte insatt i hur affärsrelationsuppbyggnad fungerar (även om många internmöten kan göras och numera görs utan resor). Utan pengar blir klimatomställningen inte möjlig. Och jag tycker att dina inlägg mer och mer speglar ett auktoritärt och diktatorisk synsätt om hur vårt samhälle ska styras. Tyvärr är det en antidemokratisk egenskap som återfinns inom delar av klimatrörelsen t ex Extinction Rebellion, Rädda Våtmarkerna etc. Det är en mycket dålig metod att få människor att ändra åsikt. Varför samlar Miljöpartiet i Sverige endast 2-3% i opinionen fastän det dagligen är krigsrubriker om klimatet i nyheterna? I Tyskland samlar ”Die Grünen” 15-20%, men det är stor skillnad på dem och det svenska Miljöpartiet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp