Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1283794" data-attributes="member: 144594"><p>Om man ska göra en sådan studie på bästa sätt så bör den göras prospektivt. Det går i efterhand alltid att hitta någon eller några förutsägelser som "slog in". Lite som att bläddra i bibeln, bondepraktikan eller bland Nostradamus profetior, där finns ju mycket som "stämmer" och "slagit in". Nu jämför jag inte dem med klimatforskningens resultat, utan bara påpekar att det finns gott om fällor med utvärdering. Vi måste<em> i förväg </em>veta vilken studie/modell vi kan lita på.</p><p></p><p>Vad gäller just tipping points så är de väl tyvärr per definition svåra att förutse.</p><p></p><p>Dock stickspår för min del. Jag tror/befarar att klimatmodellerna stämmer hyggligt, med svårbedömd osäkerhet, men anser inte att därav följer självklart hur vi bäst bör/kan bete oss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1283794, member: 144594"] Om man ska göra en sådan studie på bästa sätt så bör den göras prospektivt. Det går i efterhand alltid att hitta någon eller några förutsägelser som "slog in". Lite som att bläddra i bibeln, bondepraktikan eller bland Nostradamus profetior, där finns ju mycket som "stämmer" och "slagit in". Nu jämför jag inte dem med klimatforskningens resultat, utan bara påpekar att det finns gott om fällor med utvärdering. Vi måste[I] i förväg [/I]veta vilken studie/modell vi kan lita på. Vad gäller just tipping points så är de väl tyvärr per definition svåra att förutse. Dock stickspår för min del. Jag tror/befarar att klimatmodellerna stämmer hyggligt, med svårbedömd osäkerhet, men anser inte att därav följer självklart hur vi bäst bör/kan bete oss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp