Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1287235" data-attributes="member: 146777"><p>"Lika bra" är ju en definitionsfråga. Ur miljösynpunkt är alternativen jag nämner bättre. Så "priset" är betydligt lägre, om man räknar med klimatet.... Mycket av det andra är en vanesak, skulle jag hävda. Vi köpte lådcykeln för 3 år sen. Innan dess åkte vi betydlig mer bil. Men nu är det "no way back", typ. För att cykeln känns så mycket smidigare. Ingen kö, lite motion på köpet och känslan att man gör nåt bra. Så för mig är det bättre. Likväl är det för mig bättre att ta en helg på nån fin ö istf 3 + 3 timmar flyg till italien för SPA. Samma med tåg, vi åkte mycket bil. Men med småbarn är det betydligt trevligare i tåg.</p><p>Så ja, jag skulle hävda att det finns fördelar med miljöv'änliga alternativ utöver att de just är miljövänligt. Sen finns det såklart nakdelar. Och de måste man vara beredd att ta. Men vi ska också se att det kan gå åt helvete om vi inte spara på miljön. Igen, prognoserna kan vara fel, men priset om man testar känns rätt högt, eller?</p><p></p><p>Ang. förnybar EL har jag ingen superkoll, men det finns länkar i tråden. Vattenkraft är väl bättre än kol, skulle jag gissa?</p><p></p><p>PS: Vilka alternativ är det som är sämre? Bergvärme? Riktigt bestick?Miljökaffe? Beg. mobil? Eller avser du bara tåget till Alperna?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1287235, member: 146777"] "Lika bra" är ju en definitionsfråga. Ur miljösynpunkt är alternativen jag nämner bättre. Så "priset" är betydligt lägre, om man räknar med klimatet.... Mycket av det andra är en vanesak, skulle jag hävda. Vi köpte lådcykeln för 3 år sen. Innan dess åkte vi betydlig mer bil. Men nu är det "no way back", typ. För att cykeln känns så mycket smidigare. Ingen kö, lite motion på köpet och känslan att man gör nåt bra. Så för mig är det bättre. Likväl är det för mig bättre att ta en helg på nån fin ö istf 3 + 3 timmar flyg till italien för SPA. Samma med tåg, vi åkte mycket bil. Men med småbarn är det betydligt trevligare i tåg. Så ja, jag skulle hävda att det finns fördelar med miljöv'änliga alternativ utöver att de just är miljövänligt. Sen finns det såklart nakdelar. Och de måste man vara beredd att ta. Men vi ska också se att det kan gå åt helvete om vi inte spara på miljön. Igen, prognoserna kan vara fel, men priset om man testar känns rätt högt, eller? Ang. förnybar EL har jag ingen superkoll, men det finns länkar i tråden. Vattenkraft är väl bättre än kol, skulle jag gissa? PS: Vilka alternativ är det som är sämre? Bergvärme? Riktigt bestick?Miljökaffe? Beg. mobil? Eller avser du bara tåget till Alperna? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp