Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1287286" data-attributes="member: 146777"><p>Ok ok. Så du håller med om delar av det jag skrev. Så du verkar ändå bryr dig om miljön. Och du verkar ha elbil. Varför väljer du att kalla oss som beskriver ett bilfritt liv "klimatfascister"? Det är förnedrande och indikera att du anser oss vara extremister. Har nån yttrat sig som en extremist här? När du skriver att "klimatfascister vill förbjuda elbilsåkning, det är lådcykel som ska gäller", strax efter att jag beskrev hur man kan lever utan bil, med lådcykel så kan det inte vara annat en riktat mot det jag skrev.... varför öveedriva istf att föra en saklig diskussion? Är det så vi ska umgås med varandra? Att vissa går längre än andra med sin miljötänk är naturligt. Att man vill motivera andra att tänka och leva lite mer miljösmart är inte så dumt? Och inte mot regler och lager? Att fråga varför andra flyger och inte tar ett mer miljösmart alternativ är inte heller mot lager och regler? Förändring behövs och jag tycker man ska vara öppen för det och prova på alternativen och inte bara döma ut alla som för fram de som klimatfascister, ett riktigt hemsk ord, tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1287286, member: 146777"] Ok ok. Så du håller med om delar av det jag skrev. Så du verkar ändå bryr dig om miljön. Och du verkar ha elbil. Varför väljer du att kalla oss som beskriver ett bilfritt liv "klimatfascister"? Det är förnedrande och indikera att du anser oss vara extremister. Har nån yttrat sig som en extremist här? När du skriver att "klimatfascister vill förbjuda elbilsåkning, det är lådcykel som ska gäller", strax efter att jag beskrev hur man kan lever utan bil, med lådcykel så kan det inte vara annat en riktat mot det jag skrev.... varför öveedriva istf att föra en saklig diskussion? Är det så vi ska umgås med varandra? Att vissa går längre än andra med sin miljötänk är naturligt. Att man vill motivera andra att tänka och leva lite mer miljösmart är inte så dumt? Och inte mot regler och lager? Att fråga varför andra flyger och inte tar ett mer miljösmart alternativ är inte heller mot lager och regler? Förändring behövs och jag tycker man ska vara öppen för det och prova på alternativen och inte bara döma ut alla som för fram de som klimatfascister, ett riktigt hemsk ord, tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp