Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1287406" data-attributes="member: 146777"><p>Den sortens turbo kapitalismus blir snabbt osocial, där de rika styr. Det är därför alla stater går in och reglerar. Finns många saker där staten har kontrollen, tex sjukvårdssystem, för att det ska vara tillgängligt för alla. Likväl kan man tycker att ett miljövänlig liv och miljövänliga resor ska vara tillgängligt för alla. Marknaden har historisk intr löst mycket, annars hade väl inte alla regeringar behövt gå in och reglera/ subventionera?</p><p>Du tror att jag vil tvinga nån igen. Egentligen förespråkar jag ju bara prissäkningar på miljövänlig transport, som kommer göra att fler vill använda det. Samma för Schweiz, nej staten ska inte tvinga nån. Men staten ska göra det möjligt genom subventioner. I en turbo kapitalismus blir inget gratis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1287406, member: 146777"] Den sortens turbo kapitalismus blir snabbt osocial, där de rika styr. Det är därför alla stater går in och reglerar. Finns många saker där staten har kontrollen, tex sjukvårdssystem, för att det ska vara tillgängligt för alla. Likväl kan man tycker att ett miljövänlig liv och miljövänliga resor ska vara tillgängligt för alla. Marknaden har historisk intr löst mycket, annars hade väl inte alla regeringar behövt gå in och reglera/ subventionera? Du tror att jag vil tvinga nån igen. Egentligen förespråkar jag ju bara prissäkningar på miljövänlig transport, som kommer göra att fler vill använda det. Samma för Schweiz, nej staten ska inte tvinga nån. Men staten ska göra det möjligt genom subventioner. I en turbo kapitalismus blir inget gratis. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp