Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1287449" data-attributes="member: 146777"><p>Ok. Kan du förklara hur 60 öre per liter gör skillnad?</p><p>Som jag skrev tidigare ska man lösa landsbyggdens transportproblem och att det är allt för bilberoende. Men det köser man knappast med max 60 öre per liter.</p><p>Kör man 100 mil blir det då 60 kronor, om bilen drar mycket. Kommer det rädda landsbyggden eller bara kosta en massa?</p><p>Om du läser tråden igen är det många som tycker att co2 skatt är en bra ide. Som skulle gör det dyrare för alla att köra bil. Känner du förakt för de också?</p><p> Att skattesäkningen kommer bara dras in från oljeföretag låter jag osagt. Eller kanske inte.</p><p>Känner förakt för såna som mig. Där ser man. Skönt. Tonen var rätt trevligt här ett tag. Fanns en tid där.man kunde argumentera med andra som tyckte annorlunda, som gav mig bra insikter i andras tankar. Och jag tycker att de två "sidor" ändå tyckte rätt lika, eller att man iaf kunde enas. Men med såna inlägg blir det svårt.</p><p></p><p>Vet du var jag bor? Vet du att jag har nära till service och tillgpng tiöl kollektivtrafik? Mh. Kanske drar du lite väl snabba slutsatser?</p><p>Du gillade flera inlägg ang. Co2 skatt. Skulle det gör det lättare för de på landsbyggden? De miljoner man lägger på att (kanske) sänka bränslepriset med 60 öre per liter hade man kunnat lägga på att skappa alternativ, kanske? Eller ge det direkt till landsbyggden ocv knte till alla, även de rika som kör runt med stora suv och inte har problem med dagens bränslepriser? Så det finns mer på det.och igen, jag ser landsbyggdens problem och jag nämnde de tidigare. Men 60 öre på liter löser inget och är ett steg åt fel håll. Och det även enligt de som argumentera mot.mig här i tråden, som pd och pillard, som ju är för en co2 skatt.</p><p></p><p>Edit: tydligen 75 öre för besnin och 45 för diesel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1287449, member: 146777"] Ok. Kan du förklara hur 60 öre per liter gör skillnad? Som jag skrev tidigare ska man lösa landsbyggdens transportproblem och att det är allt för bilberoende. Men det köser man knappast med max 60 öre per liter. Kör man 100 mil blir det då 60 kronor, om bilen drar mycket. Kommer det rädda landsbyggden eller bara kosta en massa? Om du läser tråden igen är det många som tycker att co2 skatt är en bra ide. Som skulle gör det dyrare för alla att köra bil. Känner du förakt för de också? Att skattesäkningen kommer bara dras in från oljeföretag låter jag osagt. Eller kanske inte. Känner förakt för såna som mig. Där ser man. Skönt. Tonen var rätt trevligt här ett tag. Fanns en tid där.man kunde argumentera med andra som tyckte annorlunda, som gav mig bra insikter i andras tankar. Och jag tycker att de två "sidor" ändå tyckte rätt lika, eller att man iaf kunde enas. Men med såna inlägg blir det svårt. Vet du var jag bor? Vet du att jag har nära till service och tillgpng tiöl kollektivtrafik? Mh. Kanske drar du lite väl snabba slutsatser? Du gillade flera inlägg ang. Co2 skatt. Skulle det gör det lättare för de på landsbyggden? De miljoner man lägger på att (kanske) sänka bränslepriset med 60 öre per liter hade man kunnat lägga på att skappa alternativ, kanske? Eller ge det direkt till landsbyggden ocv knte till alla, även de rika som kör runt med stora suv och inte har problem med dagens bränslepriser? Så det finns mer på det.och igen, jag ser landsbyggdens problem och jag nämnde de tidigare. Men 60 öre på liter löser inget och är ett steg åt fel håll. Och det även enligt de som argumentera mot.mig här i tråden, som pd och pillard, som ju är för en co2 skatt. Edit: tydligen 75 öre för besnin och 45 för diesel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp