Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1287458" data-attributes="member: 146777"><p>Hehe, det var bra där. 2010 ingick jag i ett projekt ang milövänligare tjänsteresor. Onlinemöten var en av de mest diskuterade och promotade alternativ. Så ja, det fanns många som såg det som alternativ långt innan.</p><p>Elsparkcykelns miljönytta är minst sagt tveksamt. Finns mycket att läsa om det.</p><p></p><p>Ett exempel till: Med dagens teknik kunde vi lätt spara in 20-30% av dagens utsläpp från fartyg i hela världen. Men marknaden är för långsamt. Det skulle behöva satsas på alternativen. Annars händer det inget.</p><p>Miljö och transport är mit intresse och jobb. Så nog vet jag lite om det.</p><p>Jag kan tillägga också att [USER=175247]@PisteCarver[/USER] har fel, jag bor nog inte i tätort. Eller kanske beror det på definitionen. Men 8.5 km till mataffären och 5 km till pendeltågsstationen känns inte som nära till service. Tätort, nä. Jag kan nog i alla fall inte titta in i grannens fönster. Jag ser deras hus dock.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1287458, member: 146777"] Hehe, det var bra där. 2010 ingick jag i ett projekt ang milövänligare tjänsteresor. Onlinemöten var en av de mest diskuterade och promotade alternativ. Så ja, det fanns många som såg det som alternativ långt innan. Elsparkcykelns miljönytta är minst sagt tveksamt. Finns mycket att läsa om det. Ett exempel till: Med dagens teknik kunde vi lätt spara in 20-30% av dagens utsläpp från fartyg i hela världen. Men marknaden är för långsamt. Det skulle behöva satsas på alternativen. Annars händer det inget. Miljö och transport är mit intresse och jobb. Så nog vet jag lite om det. Jag kan tillägga också att [USER=175247]@PisteCarver[/USER] har fel, jag bor nog inte i tätort. Eller kanske beror det på definitionen. Men 8.5 km till mataffären och 5 km till pendeltågsstationen känns inte som nära till service. Tätort, nä. Jag kan nog i alla fall inte titta in i grannens fönster. Jag ser deras hus dock. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp