Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1287480" data-attributes="member: 146777"><p>Men vi vet rätt bra vilka alternativ som finns. Och vi är rätt bra på att räkna på vilka som skulle ge lägst co2 utsläpp eller annan miljöbelastning. Sverige och EU spenderar ju rätt mycket pengar till forskning. Och en stor andel går till transport och miljö. Så nog vet vi vilka alternativ som helst borde slå genom. Att det uppstår en massa konstiga grejor är ju knappast nåt man skulle önska sig. Elsparkcykeln är ju faktiskt ett bra exempel som slog genom men inte gav nån nytta, hellre negativt.</p><p>Sen är marknaden för långsamt, som jag skrev innan. Framförallt när det gäller transport.</p><p>"Marknaden" gör också att folk köper för mycket. Det ska ju köpas nytt med jämna mellanrum....</p><p>Men nu har iaf jag hört era argument och idéer, och det var spännande och utvecklande. Tackar. Vi löser det ju ändå inte här, och vi behöver inte övertyga varandra, eller kan det inte heller genom ett forum.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1287480, member: 146777"] Men vi vet rätt bra vilka alternativ som finns. Och vi är rätt bra på att räkna på vilka som skulle ge lägst co2 utsläpp eller annan miljöbelastning. Sverige och EU spenderar ju rätt mycket pengar till forskning. Och en stor andel går till transport och miljö. Så nog vet vi vilka alternativ som helst borde slå genom. Att det uppstår en massa konstiga grejor är ju knappast nåt man skulle önska sig. Elsparkcykeln är ju faktiskt ett bra exempel som slog genom men inte gav nån nytta, hellre negativt. Sen är marknaden för långsamt, som jag skrev innan. Framförallt när det gäller transport. "Marknaden" gör också att folk köper för mycket. Det ska ju köpas nytt med jämna mellanrum.... Men nu har iaf jag hört era argument och idéer, och det var spännande och utvecklande. Tackar. Vi löser det ju ändå inte här, och vi behöver inte övertyga varandra, eller kan det inte heller genom ett forum. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp