Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1298859" data-attributes="member: 144594"><p>Om man rensar bort allt ältande om att låg räckvidd inte är något problem (utan t.o.m. positivt), och massivt gnäll på mig som ändå har mage att försöka diskutera det och annat, så har det framkommit matnyttig information och intressanta åsikter, erfarenheter och funderingar i denna tråd.</p><p></p><p>Jag kommer nog att skaffa elbil så småningom, liksom andra som har råd. Alternativen kommer ju att förbjudas. Frågan är mest när, varför och av vilken typ. Lutar åt en litet mindre bil eftersom vi ju inte gör långresor mer än då och då, därmed slipper släpa runt på ett tungt batteri i onödan och kanske kan hyra bil inför längre resor. Eller flyga mer.</p><p>Eller satsa på nån sorts bildelningsalternativ som ju sprider ut elbilarnas miljönackdelar vid tillverkningen på många fler användare. Fungerar jättebra för min son i huvudstan, men man vill ju gärna ha "sin egen bil".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1298859, member: 144594"] Om man rensar bort allt ältande om att låg räckvidd inte är något problem (utan t.o.m. positivt), och massivt gnäll på mig som ändå har mage att försöka diskutera det och annat, så har det framkommit matnyttig information och intressanta åsikter, erfarenheter och funderingar i denna tråd. Jag kommer nog att skaffa elbil så småningom, liksom andra som har råd. Alternativen kommer ju att förbjudas. Frågan är mest när, varför och av vilken typ. Lutar åt en litet mindre bil eftersom vi ju inte gör långresor mer än då och då, därmed slipper släpa runt på ett tungt batteri i onödan och kanske kan hyra bil inför längre resor. Eller flyga mer. Eller satsa på nån sorts bildelningsalternativ som ju sprider ut elbilarnas miljönackdelar vid tillverkningen på många fler användare. Fungerar jättebra för min son i huvudstan, men man vill ju gärna ha "sin egen bil". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp