Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tmlarsson" data-source="post: 1302069" data-attributes="member: 166387"><p>Indeed. Helt annat kemi, laddcykel, avsaknad av värme/kyla på telefonbatteriet.</p><p></p><p></p><p>Förövrigt inte så märkligt att "moderna" bilar skrotas/tas ur trafik rätt snabbt. Jag fick så sent som igår efterkontroll på våran Tesla model 3 för att nyckeln till stöldskyddet på dragkroken satt fast i låset. Låset fungerade som de skulle och dragkroken satt fast alldeles utmärkt. Men nej, hela bilen anses nu vara trafikfarlig. Helt bisarrt. </p><p></p><p>Är ju inte direkt ovanligt att du får skrota bilar då man inte kan få tag i t.ex. en abs-enhet, ny airbag eller liknande som har lite kretsar i sig. Förvisso till 10-år "gamla" bilar då. Samma sak där, då blir den "trafikfarlig". Tacka vet jag min gamla pickup utan alla finesser. Den har inte mycket som de kan klaga på.</p><p></p><p>Inte dirket "bra för miljön" att inte kunna besikta en bil bara för att en liten del inte finns att få tag i.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tmlarsson, post: 1302069, member: 166387"] Indeed. Helt annat kemi, laddcykel, avsaknad av värme/kyla på telefonbatteriet. Förövrigt inte så märkligt att "moderna" bilar skrotas/tas ur trafik rätt snabbt. Jag fick så sent som igår efterkontroll på våran Tesla model 3 för att nyckeln till stöldskyddet på dragkroken satt fast i låset. Låset fungerade som de skulle och dragkroken satt fast alldeles utmärkt. Men nej, hela bilen anses nu vara trafikfarlig. Helt bisarrt. Är ju inte direkt ovanligt att du får skrota bilar då man inte kan få tag i t.ex. en abs-enhet, ny airbag eller liknande som har lite kretsar i sig. Förvisso till 10-år "gamla" bilar då. Samma sak där, då blir den "trafikfarlig". Tacka vet jag min gamla pickup utan alla finesser. Den har inte mycket som de kan klaga på. Inte dirket "bra för miljön" att inte kunna besikta en bil bara för att en liten del inte finns att få tag i. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp