Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1302076" data-attributes="member: 175247"><p>Njae, om min bil skulle förlora 20% så vill jag inte ha den längre.</p><p>20% ska den helst inte förlora på ganska många år.</p><p>Det finns en hel del sådan degraderingsstatistik att titta på.</p><p></p><p>Ja, just därför (plus att nyare modeller blir bättre hela tiden) skrev jag att man inte bör köpa en ny elbil. Elbilar utvecklas mycket snabbare än vad fossilbilarna gjorde, vem hade köpt en ny fossilbil om man vetat att den efter 1 år har åldrats tekniskt med kanske 5 år jämfört med nästa årsmodell?</p><p></p><p>Just därför kommer det att ställas mycket högre krav på beg.köpare än tidigare för att inte bli lurad.</p><p>Det är inte så farligt att ladda upp till 100% då och då om man kör med bilen direkt efteråt. Men Li-Ion batterierna tycker inte om att stå fulladdade i viloläge.</p><p>Vi äger inte våra två elbilar, men vi sköter dem ordentligt ändå, hoppas att de flesta också gör så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1302076, member: 175247"] Njae, om min bil skulle förlora 20% så vill jag inte ha den längre. 20% ska den helst inte förlora på ganska många år. Det finns en hel del sådan degraderingsstatistik att titta på. Ja, just därför (plus att nyare modeller blir bättre hela tiden) skrev jag att man inte bör köpa en ny elbil. Elbilar utvecklas mycket snabbare än vad fossilbilarna gjorde, vem hade köpt en ny fossilbil om man vetat att den efter 1 år har åldrats tekniskt med kanske 5 år jämfört med nästa årsmodell? Just därför kommer det att ställas mycket högre krav på beg.köpare än tidigare för att inte bli lurad. Det är inte så farligt att ladda upp till 100% då och då om man kör med bilen direkt efteråt. Men Li-Ion batterierna tycker inte om att stå fulladdade i viloläge. Vi äger inte våra två elbilar, men vi sköter dem ordentligt ändå, hoppas att de flesta också gör så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp