Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1302146" data-attributes="member: 144594"><p>Jag håller alltså inte med. Leasing är (i snitt) dyrare än att köpa oavsett om det är elbil eller vanlig bil. Elbil i sig däremot är redan idag ofta billigare än fossilbil om man jämför lika med lika (finansieringsform, ålder, körsträcka, modell, hästkrafter/vridmoment etc).</p><p></p><p>Att jag väntat med elbil beror för min del mest på den kortare räckvidden (som ger längre total tid och oönskad extra planering vid långresor) och ännu underdimensionerat nät för laddplatser. Plus osäkerhet kring andrahandsvärde och hållbarhet men det problemet eliminerar man genom att leasa.</p><p></p><p>Jag tycker därför inte att elbilar behöver subventioneras ännu mer. Det är ju en återvändsgränd eftersom vi successivt, ju fler som köper/leasar nya elbilar, bara får subventionera oss själva. I så fall möjligen subventionera/stödja utbyggnad av laddplatser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1302146, member: 144594"] Jag håller alltså inte med. Leasing är (i snitt) dyrare än att köpa oavsett om det är elbil eller vanlig bil. Elbil i sig däremot är redan idag ofta billigare än fossilbil om man jämför lika med lika (finansieringsform, ålder, körsträcka, modell, hästkrafter/vridmoment etc). Att jag väntat med elbil beror för min del mest på den kortare räckvidden (som ger längre total tid och oönskad extra planering vid långresor) och ännu underdimensionerat nät för laddplatser. Plus osäkerhet kring andrahandsvärde och hållbarhet men det problemet eliminerar man genom att leasa. Jag tycker därför inte att elbilar behöver subventioneras ännu mer. Det är ju en återvändsgränd eftersom vi successivt, ju fler som köper/leasar nya elbilar, bara får subventionera oss själva. I så fall möjligen subventionera/stödja utbyggnad av laddplatser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp