Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1302332" data-attributes="member: 144594"><p>Kina är ett ganska stort russin iofs... Men såvitt jag förstår kommer nästa generations batterier inte att ge samma Kina-beroende.</p><p></p><p>Ett ännu större problem som jag ser det är att en massa folkrika stater helt enkelt i praktiken struntar i åtgärder mot klimatproblemen eftersom de inte anser sig ha råd (om inte vi subventionerar dem vilket de kräver). Och jag talar inte bara om typ Afghanistan. Se hur många (dvs få) procent elbilar det finns i t ex EU-landet Slovakien. Vilket gör att oljeländernas kundunderlag inte alls sviktar. Tvärtom så riskerar vi att dessa länder (oljeproducenter och -konsumenter) att knyta tätare band och växa ekonomiskt (och därmed även politiskt) relativt fortare än vi klimatnördiga länder i nordväst. Det sker ju redan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1302332, member: 144594"] Kina är ett ganska stort russin iofs... Men såvitt jag förstår kommer nästa generations batterier inte att ge samma Kina-beroende. Ett ännu större problem som jag ser det är att en massa folkrika stater helt enkelt i praktiken struntar i åtgärder mot klimatproblemen eftersom de inte anser sig ha råd (om inte vi subventionerar dem vilket de kräver). Och jag talar inte bara om typ Afghanistan. Se hur många (dvs få) procent elbilar det finns i t ex EU-landet Slovakien. Vilket gör att oljeländernas kundunderlag inte alls sviktar. Tvärtom så riskerar vi att dessa länder (oljeproducenter och -konsumenter) att knyta tätare band och växa ekonomiskt (och därmed även politiskt) relativt fortare än vi klimatnördiga länder i nordväst. Det sker ju redan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp