Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1303297" data-attributes="member: 144594"><p>Här är en annan sak att fundera på i dessa elektrifierade och subventionerade dagar. Naturvårdsverket ger <strong>max </strong>15000 kr per anlagd "laddpunkt" i bidrag. Vår BRF fick därmed 180000 kr för våra 12 laddstolpar (180000/15000 = 12). Man kan se hur mycket som delats ut i bidrag på deras hemsida, se länk nedan.</p><p></p><p>Jag lade till en kolumn där jag delade bidraget med 15000 för att se antalet laddpunkter som dessa sökanden <strong>minst </strong>borde ha anlagt för att få sitt bidrag... Intressant, se nedan. Det bör nu t.ex. finnas minst 133 installerade laddpunkter på Hills Golf i Mölndal och på Hööks labradoodle-kennel i Brösarp (de fick 2 miljoner kr var i bidrag). Också intressant med en BRF som har 61 lägenheter (Isbrytaren 51) som fått bidrag för minst 133 laddpunkter. Eller? Vad är det jag inte förstår? Såvitt jag förstår var det max 15000 kr per laddpunkt ända sedan 2020.</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.naturvardsverket.se/bidrag/ladda-bilen/[/URL]</p><p></p><p>[ATTACH=full]32720[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1303297, member: 144594"] Här är en annan sak att fundera på i dessa elektrifierade och subventionerade dagar. Naturvårdsverket ger [B]max [/B]15000 kr per anlagd "laddpunkt" i bidrag. Vår BRF fick därmed 180000 kr för våra 12 laddstolpar (180000/15000 = 12). Man kan se hur mycket som delats ut i bidrag på deras hemsida, se länk nedan. Jag lade till en kolumn där jag delade bidraget med 15000 för att se antalet laddpunkter som dessa sökanden [B]minst [/B]borde ha anlagt för att få sitt bidrag... Intressant, se nedan. Det bör nu t.ex. finnas minst 133 installerade laddpunkter på Hills Golf i Mölndal och på Hööks labradoodle-kennel i Brösarp (de fick 2 miljoner kr var i bidrag). Också intressant med en BRF som har 61 lägenheter (Isbrytaren 51) som fått bidrag för minst 133 laddpunkter. Eller? Vad är det jag inte förstår? Såvitt jag förstår var det max 15000 kr per laddpunkt ända sedan 2020. [URL unfurl="true"]https://www.naturvardsverket.se/bidrag/ladda-bilen/[/URL] [ATTACH type="full" alt="1719931843294.png"]32720[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp