Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1303385" data-attributes="member: 144594"><p>Så slapp du bemöta även det inlägget sakligt och slängde istället iväg ännu en one-liner. Jag svarade utförligt på din fråga, varsågod. Fast jag får utifrån dina kommentarer här intrycket att du inte läser svaren på de frågor du ställer.</p><p></p><p>När alla fossila alternativ är förbjudna eller bortsorterade av andra anledningar (typ konsumentmakt eller straffbeskattning), och allt fossilfritt är framsubventionerat (eller i bästa fall lever på egen kostnadseffektivitet) så kommer det endast finnas fossilfritt som ska subventionera allt annat fossilfritt.</p><p></p><p>Och de skatter på fossil energi och industri etc som idag finansierar en betydande del av vår välfärd, kommer därför successivt att behöva ersättas av motsvarande skatter på fossilfri energi etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1303385, member: 144594"] Så slapp du bemöta även det inlägget sakligt och slängde istället iväg ännu en one-liner. Jag svarade utförligt på din fråga, varsågod. Fast jag får utifrån dina kommentarer här intrycket att du inte läser svaren på de frågor du ställer. När alla fossila alternativ är förbjudna eller bortsorterade av andra anledningar (typ konsumentmakt eller straffbeskattning), och allt fossilfritt är framsubventionerat (eller i bästa fall lever på egen kostnadseffektivitet) så kommer det endast finnas fossilfritt som ska subventionera allt annat fossilfritt. Och de skatter på fossil energi och industri etc som idag finansierar en betydande del av vår välfärd, kommer därför successivt att behöva ersättas av motsvarande skatter på fossilfri energi etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp