Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1303483" data-attributes="member: 146777"><p>Jag ska inte vara med i diskussionen (men ett svar ska du ändå få). Jag var bara intresserad i vad du tänkte på med högra utsläpp med biodiesel. Intressant område som jag jobbar mycket med, därför intresset. Men notera skillnaden mellan biodiesel och biobränsle.</p><p>palmolja är hemsk, och tyvärr i en himla massa matvaror också. Man ska ha koll där... (Framförallt om man är såpass rädd om skogen som du verkar vara., Men gärna alla...) Även om jag inte riktigt ser vad du förespråkar, utan en ny kärnkraft som det bara forskas på än så länge och nya batterier som inte finns än... Båda områden får mycket pengar och mycket jobb läggs på det, även i Sverige. Så det är på gång, men vi är inte där än. Samtidigt har vi kommit så¨pass långt att vi ska göra nåt. Det bästa är som sagt att minska energianvändningen. Men det verkar vara otänkbart för många.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1303483, member: 146777"] Jag ska inte vara med i diskussionen (men ett svar ska du ändå få). Jag var bara intresserad i vad du tänkte på med högra utsläpp med biodiesel. Intressant område som jag jobbar mycket med, därför intresset. Men notera skillnaden mellan biodiesel och biobränsle. palmolja är hemsk, och tyvärr i en himla massa matvaror också. Man ska ha koll där... (Framförallt om man är såpass rädd om skogen som du verkar vara., Men gärna alla...) Även om jag inte riktigt ser vad du förespråkar, utan en ny kärnkraft som det bara forskas på än så länge och nya batterier som inte finns än... Båda områden får mycket pengar och mycket jobb läggs på det, även i Sverige. Så det är på gång, men vi är inte där än. Samtidigt har vi kommit så¨pass långt att vi ska göra nåt. Det bästa är som sagt att minska energianvändningen. Men det verkar vara otänkbart för många. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp