Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1303693" data-attributes="member: 44672"><p>Många batterier behövs det. Men då effektuttaget är lågt och under kort tid så bör slitaget vara mindre än i ditt exempel. 2 kr/kW vilket i sig är lågt om man jämför vad det kostar att snabbladda och sett till nätnyttan.</p><p>Det finns redan idag god lönsamhet med batterier hemma för dessa tjänster ofta i kombination med solceller. Och den kombinationen är mest lönsam vid nyinstallation. Men som med det mesta av eltillverkning så hålls det upp av bidrag. </p><p></p><p>Den största mängden laddbara fordon är idag och kommer den närmaste framtiden sitta i leasing och företagsbilar.</p><p>Och jag är säker att många med mig kommer välja den mest ekonomiska modellen vid i och ur laddning sett till den egna plånboken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1303693, member: 44672"] Många batterier behövs det. Men då effektuttaget är lågt och under kort tid så bör slitaget vara mindre än i ditt exempel. 2 kr/kW vilket i sig är lågt om man jämför vad det kostar att snabbladda och sett till nätnyttan. Det finns redan idag god lönsamhet med batterier hemma för dessa tjänster ofta i kombination med solceller. Och den kombinationen är mest lönsam vid nyinstallation. Men som med det mesta av eltillverkning så hålls det upp av bidrag. Den största mängden laddbara fordon är idag och kommer den närmaste framtiden sitta i leasing och företagsbilar. Och jag är säker att många med mig kommer välja den mest ekonomiska modellen vid i och ur laddning sett till den egna plånboken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp