Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1303722" data-attributes="member: 146777"><p>I detta fallet får du läsa på lite kring både, tidningen cicero och just den artikeln som din länk handlar om.</p><p>De senaste åren har cicero spridit mer och mer högerpopulistisk material och fått mycket kritik, inifrån och utifrån. Det pratas om censuering och spridning av extremistiska åsikter. De fick även rättsprocesser på sig. Artikeln i sig blev granskat av en blog (volkvsverpetzer, på tyska <a href="https://www.volksverpetzer.de/faktencheck/habeck-rechte-pseudo-skandal-akw-files/" target="_blank">https://www.volksverpetzer.de/faktencheck/habeck-rechte-pseudo-skandal-akw-files/</a>) som visade att mycket i artikeln är fel och mycket som skrivs där har aldrig funnits i akterna de refererar till. Cicero överklagade men förlorade. Dvs jag skulle inte säga att det är en bra källa.</p><p>Att tyskland skulle sluta med kärnkraft var en lång process som startades redan under Schröder regeringen, men drevs vidare und (konservativ) merkel regering. Inget som de gröna direkt stod för själva. Nuvarande regering slutförde det som var bestämt sen tidigare, inga konstigheter. </p><p>Tyskland har nu en elmix som består av 60-70 % förnybart energi, andelen trappas upp konstant. Förra året var det drygt 60% i snitt. Visserligen ligger priserna högre än här. Men det har de alltid varit, även med kärnkraft. Tittar man på siffrorna för tillväxt ser jag inte direkt nån negativ effekt av detta. Tyskland låg de senaste åren på samma eller högre nivå än Sverige. Eller ser jag det fel? Förra året var Sverige lite bättre med -0.2 vs -0.3 %....</p><p>Tyskland har som sagt en massa pumpkraftverk, dvs ägt av tyska järnväg. Inget dumt att har när man har mycket förnybart. Det finns en lösning för allt, men man måste vara villigt att försöka. Vill man inte att nånting händer, så händer inget. Men då får vi än mer klimatproblem, inget nån sund människa kan vara sugen på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1303722, member: 146777"] I detta fallet får du läsa på lite kring både, tidningen cicero och just den artikeln som din länk handlar om. De senaste åren har cicero spridit mer och mer högerpopulistisk material och fått mycket kritik, inifrån och utifrån. Det pratas om censuering och spridning av extremistiska åsikter. De fick även rättsprocesser på sig. Artikeln i sig blev granskat av en blog (volkvsverpetzer, på tyska [URL]https://www.volksverpetzer.de/faktencheck/habeck-rechte-pseudo-skandal-akw-files/[/URL]) som visade att mycket i artikeln är fel och mycket som skrivs där har aldrig funnits i akterna de refererar till. Cicero överklagade men förlorade. Dvs jag skulle inte säga att det är en bra källa. Att tyskland skulle sluta med kärnkraft var en lång process som startades redan under Schröder regeringen, men drevs vidare und (konservativ) merkel regering. Inget som de gröna direkt stod för själva. Nuvarande regering slutförde det som var bestämt sen tidigare, inga konstigheter. Tyskland har nu en elmix som består av 60-70 % förnybart energi, andelen trappas upp konstant. Förra året var det drygt 60% i snitt. Visserligen ligger priserna högre än här. Men det har de alltid varit, även med kärnkraft. Tittar man på siffrorna för tillväxt ser jag inte direkt nån negativ effekt av detta. Tyskland låg de senaste åren på samma eller högre nivå än Sverige. Eller ser jag det fel? Förra året var Sverige lite bättre med -0.2 vs -0.3 %.... Tyskland har som sagt en massa pumpkraftverk, dvs ägt av tyska järnväg. Inget dumt att har när man har mycket förnybart. Det finns en lösning för allt, men man måste vara villigt att försöka. Vill man inte att nånting händer, så händer inget. Men då får vi än mer klimatproblem, inget nån sund människa kan vara sugen på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp