Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wille1504" data-source="post: 1303889" data-attributes="member: 156543"><p>Jag kan förstå att det är lite jobbigt när man inte bor i Lund, men som Lundabo är det faktiskt väldigt skönt att biltrafiken minskat kraftigt. Du bor väl i Limhamn? Testa att ta buss+tåg till Lund. Inom stadskärnan är det bara att promenera, och ska man besöka någon i villakvarteren kan man hyra cykel för typ 150 kr/år genom (Lundahoj, tror jag det heter) eller ta någon av stadsbussarna.</p><p></p><p>Lägenhetsboende med bil hyr p-plats i parkeringshus av LKP eller parkerar i bostadsrättsföreningens garage. </p><p></p><p>Mina föräldrar brukar handla på väg hem från jobbet och precis som du säger ha matkassarna på styret. Så gör även mina vänners föräldrar och min bild är att det är väldigt vanligt. Att veckohandla är nog inte så utbrett här, de flesta verkar köpa 1-2 kassar mat några gånger i veckan.</p><p></p><p>Det ska tilläggas att jag inte är uppvuxen i centrum utan runt 7-10 minuter på cykel därifrån.</p><p></p><p>Jag har full förståelse för att många i Sverige är beroende av bilen för att kunna ta sig runt, men Lund är inte ett sådant ställe. Kollektivtrafiken fungerar överlag strålande och allt eftersom bilarna försvunnit har det blivit ännu smidigare att cykla. </p><p></p><p>Personligen kommer jag inte skaffa bil förrän jag har barn som ska köras till matcher, bor i villa och har anledning att kunna åka till tippen eller har köpt en sommarstuga.</p><p></p><p>Jag och vännerna brukar påbörja skidresorna med att ta stadsbussen till centralen för byte till tåg mot antingen CPH eller Stockholm. Testa det, det är inte alls dumt.</p><p></p><p>Här är en bild en kompis tog medan han väntade på mig den 20:e april.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wille1504, post: 1303889, member: 156543"] Jag kan förstå att det är lite jobbigt när man inte bor i Lund, men som Lundabo är det faktiskt väldigt skönt att biltrafiken minskat kraftigt. Du bor väl i Limhamn? Testa att ta buss+tåg till Lund. Inom stadskärnan är det bara att promenera, och ska man besöka någon i villakvarteren kan man hyra cykel för typ 150 kr/år genom (Lundahoj, tror jag det heter) eller ta någon av stadsbussarna. Lägenhetsboende med bil hyr p-plats i parkeringshus av LKP eller parkerar i bostadsrättsföreningens garage. Mina föräldrar brukar handla på väg hem från jobbet och precis som du säger ha matkassarna på styret. Så gör även mina vänners föräldrar och min bild är att det är väldigt vanligt. Att veckohandla är nog inte så utbrett här, de flesta verkar köpa 1-2 kassar mat några gånger i veckan. Det ska tilläggas att jag inte är uppvuxen i centrum utan runt 7-10 minuter på cykel därifrån. Jag har full förståelse för att många i Sverige är beroende av bilen för att kunna ta sig runt, men Lund är inte ett sådant ställe. Kollektivtrafiken fungerar överlag strålande och allt eftersom bilarna försvunnit har det blivit ännu smidigare att cykla. Personligen kommer jag inte skaffa bil förrän jag har barn som ska köras till matcher, bor i villa och har anledning att kunna åka till tippen eller har köpt en sommarstuga. Jag och vännerna brukar påbörja skidresorna med att ta stadsbussen till centralen för byte till tåg mot antingen CPH eller Stockholm. Testa det, det är inte alls dumt. Här är en bild en kompis tog medan han väntade på mig den 20:e april. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp