Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrDim" data-source="post: 1303910" data-attributes="member: 176381"><p>Problemet är ju dock att kollektivtrafiken är orimligt dyr. Vi skulle t ex åka till Oslo vid Kristi flygare, kollade på tåg och det skulle ta 2-3h längre och kosta över dubbla priset. Då är det väl klart man väljer bilen. Tyvärr går priserna för kollektivtrafik åt fel håll. Bor i Uppsala och vi har ett kontor i Stockholm som jag besöker sällan, men när jag ska dit så blir det alltså billigare för mig att ta bilen trots vägtull och dessutom går det snabbare trots köer. I min hemstad höjde man priserna för lokaltrafik ifrån 27kr till 39kr så blir mycket billigare och snabbare att ta bilen om jag ska till tandläkare, ned till city och shoppa osv. 39kr för en bussresa på 10min är orimligt. </p><p></p><p>Sen är ju järnvägen skit i Sverige rent ut sagt, se bara på olyckan vid iggesund, urspårningen vid Arlanda. Känns som ett risktagande att åka tåg i vårt land tyvärr och t ex jobba på tåget jo tack det kränger och flänger så det är allt annat än en trevlig upplevelse.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrDim, post: 1303910, member: 176381"] Problemet är ju dock att kollektivtrafiken är orimligt dyr. Vi skulle t ex åka till Oslo vid Kristi flygare, kollade på tåg och det skulle ta 2-3h längre och kosta över dubbla priset. Då är det väl klart man väljer bilen. Tyvärr går priserna för kollektivtrafik åt fel håll. Bor i Uppsala och vi har ett kontor i Stockholm som jag besöker sällan, men när jag ska dit så blir det alltså billigare för mig att ta bilen trots vägtull och dessutom går det snabbare trots köer. I min hemstad höjde man priserna för lokaltrafik ifrån 27kr till 39kr så blir mycket billigare och snabbare att ta bilen om jag ska till tandläkare, ned till city och shoppa osv. 39kr för en bussresa på 10min är orimligt. Sen är ju järnvägen skit i Sverige rent ut sagt, se bara på olyckan vid iggesund, urspårningen vid Arlanda. Känns som ett risktagande att åka tåg i vårt land tyvärr och t ex jobba på tåget jo tack det kränger och flänger så det är allt annat än en trevlig upplevelse. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp