Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1303934" data-attributes="member: 144594"><p>Jag gör det varje dag och i morse tog det nästan två timmar pga elfel. Mycket ofta stopp pga problem på spåren. Tågen går oftast inte i tid. Tydligen väldigt svårt att planera en verksamhet för tåg som ser ut exakt som de gjorde i går liksom rälsen som ligger precis där de ligger.</p><p>Allvarligt talat, jag gillar tåg med där finns en inbyggd problematik som är svår att komma runt för åtminstone behöver spårsystemen skötas av nån sorts offentliga myndigheter. Med känt resultat (utanför Schweiz). Tydligen omöjligt att få till ett europeiskt samarbete av samma skäl - alla länder håller på sina system. Inte kommersiella skäl (då hade det nog gått, som med t ex flyget) utan av lokalpolitiska.</p><p></p><p>Och allvarligt talat så kan jag räkna upp en hel del andra skäl än bilfrihet varför Lund och Gamla Stan är så trevliga ställen att bo på. Liksom det finns en massa jättefina ställen att bo på där det fungerar utmärkt med bilar, gärna reglerade med eftertänksam fingertoppskänsla snarare än politiska storsläggor.</p><p></p><p>Plus att en hel del av de fördelar som boende i dessa bilfria stadskärnor njuter av är beroende av att närliggande områden inte alls är bilfria.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1303934, member: 144594"] Jag gör det varje dag och i morse tog det nästan två timmar pga elfel. Mycket ofta stopp pga problem på spåren. Tågen går oftast inte i tid. Tydligen väldigt svårt att planera en verksamhet för tåg som ser ut exakt som de gjorde i går liksom rälsen som ligger precis där de ligger. Allvarligt talat, jag gillar tåg med där finns en inbyggd problematik som är svår att komma runt för åtminstone behöver spårsystemen skötas av nån sorts offentliga myndigheter. Med känt resultat (utanför Schweiz). Tydligen omöjligt att få till ett europeiskt samarbete av samma skäl - alla länder håller på sina system. Inte kommersiella skäl (då hade det nog gått, som med t ex flyget) utan av lokalpolitiska. Och allvarligt talat så kan jag räkna upp en hel del andra skäl än bilfrihet varför Lund och Gamla Stan är så trevliga ställen att bo på. Liksom det finns en massa jättefina ställen att bo på där det fungerar utmärkt med bilar, gärna reglerade med eftertänksam fingertoppskänsla snarare än politiska storsläggor. Plus att en hel del av de fördelar som boende i dessa bilfria stadskärnor njuter av är beroende av att närliggande områden inte alls är bilfria. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp