Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1304744" data-attributes="member: 144594"><p>Jag tror du har rätt, om man verkligen ska nå målen så krävs det helt andra åtgärder än de vi nu ser. Frågan är hur realistiskt det är att detta verkligen händer på global skala (sjöfarten ner 60% skriver du t ex) oavsett hur just du och jag agerar eller ens alla svenskar. Erfarenheten av decennier av klimatkonferenser och forskning talar ett annat språk. Vi når inte målen. Åtgärderna är halvhjärtade i bästa fall. Det du skriver ”skall hända” - det händer inte. Men du verkar inte ta till dig detta utan fortsätter förespråka ett ytterst orealistiskt scenario. </p><p></p><p>Det är viktigt att vi utgår i första hand för hur vi tror att det faktiskt kommer att bli, inte hur vi vill att det ska bli (eller ”måste bli”). </p><p></p><p>Läste du länken om paradoxen också? Vi når inte målen. Vi kommer inte på global skala genomföra något i närheten av det som du säger att vi ”måste” göra. Det är idag den mest realistiska utgångspunkten. Paradoxen är att om vi inte utgår från realistiska lägesbedömningar så kommer det att gå ännu sämre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1304744, member: 144594"] Jag tror du har rätt, om man verkligen ska nå målen så krävs det helt andra åtgärder än de vi nu ser. Frågan är hur realistiskt det är att detta verkligen händer på global skala (sjöfarten ner 60% skriver du t ex) oavsett hur just du och jag agerar eller ens alla svenskar. Erfarenheten av decennier av klimatkonferenser och forskning talar ett annat språk. Vi når inte målen. Åtgärderna är halvhjärtade i bästa fall. Det du skriver ”skall hända” - det händer inte. Men du verkar inte ta till dig detta utan fortsätter förespråka ett ytterst orealistiskt scenario. Det är viktigt att vi utgår i första hand för hur vi tror att det faktiskt kommer att bli, inte hur vi vill att det ska bli (eller ”måste bli”). Läste du länken om paradoxen också? Vi når inte målen. Vi kommer inte på global skala genomföra något i närheten av det som du säger att vi ”måste” göra. Det är idag den mest realistiska utgångspunkten. Paradoxen är att om vi inte utgår från realistiska lägesbedömningar så kommer det att gå ännu sämre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp