Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1304748" data-attributes="member: 146777"><p>Absolut, jag är väl medveten om Stockdale paradoxen. I slutändan brukar det tolkas så att man ska göra regelbundna reality checks. Det farliga är att man är fast i "det kommer bli bra" tanken. Och det är ju det jag gör och skriver om? Vi missar målen, big time. Det är därför vi ska tänka om... Men, samtidigt ska vi gör var yttersta för att kommer så nära som möjligt? Eller tycker du att vi ska skiter i saken och fortsätter som i 90 talet för att vi ändå kommer missa målen?</p><p>Fattar inte riktigt vad du är ute efter. Klart man ska vara realistisk. Men om man ser att man inte når målen med det man gör, är väl det naturliga att utforska hur man skulle ändå når de?</p><p>Eller lever du på det sättet som du verka förespråka här? Dvs om nåt inte funkar är det bara att inse realiteten och skita i det? Eller ska man hitta en lösning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1304748, member: 146777"] Absolut, jag är väl medveten om Stockdale paradoxen. I slutändan brukar det tolkas så att man ska göra regelbundna reality checks. Det farliga är att man är fast i "det kommer bli bra" tanken. Och det är ju det jag gör och skriver om? Vi missar målen, big time. Det är därför vi ska tänka om... Men, samtidigt ska vi gör var yttersta för att kommer så nära som möjligt? Eller tycker du att vi ska skiter i saken och fortsätter som i 90 talet för att vi ändå kommer missa målen? Fattar inte riktigt vad du är ute efter. Klart man ska vara realistisk. Men om man ser att man inte når målen med det man gör, är väl det naturliga att utforska hur man skulle ändå når de? Eller lever du på det sättet som du verka förespråka här? Dvs om nåt inte funkar är det bara att inse realiteten och skita i det? Eller ska man hitta en lösning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp