Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1327186" data-attributes="member: 146777"><p>Mitt inlägg var inte tänkt som försvar. Att forskning ibland är fel och korrigeras tillhör saken.</p><p></p><p>Det vi också ser idag är att många tycker veta sig bättre än de som faktiskt pluggat, forskat och jobbat inom området, bara för att de har läst nån blogginlägg. Och det ser man ju överallt, från politiska frågor, över klimatförändringar, mat och näringsintag och vaccination. Det anser jag rätt farligt, faktiskt. Så jag tycker att allmänheten ska (kunna) lita på forskning, som såklart ska säkerställas genom peer review och ytterliga granskning efteråt. Men oftast funkar det ju, ser man ju i detta fallet också.</p><p></p><p>Svår avvägning när det är sunt skepsis och när det blir förnekande eller rent av dumt att ignorera fakta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1327186, member: 146777"] Mitt inlägg var inte tänkt som försvar. Att forskning ibland är fel och korrigeras tillhör saken. Det vi också ser idag är att många tycker veta sig bättre än de som faktiskt pluggat, forskat och jobbat inom området, bara för att de har läst nån blogginlägg. Och det ser man ju överallt, från politiska frågor, över klimatförändringar, mat och näringsintag och vaccination. Det anser jag rätt farligt, faktiskt. Så jag tycker att allmänheten ska (kunna) lita på forskning, som såklart ska säkerställas genom peer review och ytterliga granskning efteråt. Men oftast funkar det ju, ser man ju i detta fallet också. Svår avvägning när det är sunt skepsis och när det blir förnekande eller rent av dumt att ignorera fakta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp