Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1327681" data-attributes="member: 146777"><p>Tycker du det? Snorkel skriver väl att Sverige gör bra för att vi är net-negativ? Men jag kanske läser fel... </p><p>Såhär skriver snorkel:</p><p>"Så frågan till miljö(o)medvetna skidåkare bör väl vara om deras skogsinnehav binder mer CO2 än skidresorna och annan konsumtion släpper ut?". Står väl där? Äg mer skog, släpp ut mer? Är det en straw man att fråga om han verklugen tycker så?</p><p>Tyckte att jag skrev ett lugnande inlägg,det var målet iaf. Lite avdramitisering. Men tydligen blir det angrepp ändå.</p><p>Nåväl. Att skogen och befolkningstätheten är ojämn fördelat över jorden kan inte vara en nyhet, och att man då knte kan räkna på lokal utsläpp mot lokal upptagning i skogen och helt glömmer bort utsläpp som man producerar nån annanstans och ojämn fördelat skog känns rätt uppenbart för min del. Men det verkar inte vara det för alla när Sveriges skog räknas in i Sveriges utsläppsbilans. Att vi måste blir net-negativt, globalt räknat är inget man kom på nyligen. Men skönt att du också upptäckte det. </p><p>Men vad vet jag. Tack för påminnelsen varför jag slutade läsa och skriva här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1327681, member: 146777"] Tycker du det? Snorkel skriver väl att Sverige gör bra för att vi är net-negativ? Men jag kanske läser fel... Såhär skriver snorkel: "Så frågan till miljö(o)medvetna skidåkare bör väl vara om deras skogsinnehav binder mer CO2 än skidresorna och annan konsumtion släpper ut?". Står väl där? Äg mer skog, släpp ut mer? Är det en straw man att fråga om han verklugen tycker så? Tyckte att jag skrev ett lugnande inlägg,det var målet iaf. Lite avdramitisering. Men tydligen blir det angrepp ändå. Nåväl. Att skogen och befolkningstätheten är ojämn fördelat över jorden kan inte vara en nyhet, och att man då knte kan räkna på lokal utsläpp mot lokal upptagning i skogen och helt glömmer bort utsläpp som man producerar nån annanstans och ojämn fördelat skog känns rätt uppenbart för min del. Men det verkar inte vara det för alla när Sveriges skog räknas in i Sveriges utsläppsbilans. Att vi måste blir net-negativt, globalt räknat är inget man kom på nyligen. Men skönt att du också upptäckte det. Men vad vet jag. Tack för påminnelsen varför jag slutade läsa och skriva här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp