Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1328231" data-attributes="member: 146777"><p>Skrev jag det?</p><p></p><p>Nej, jag tycker inte att bred subventionering är bra överhuvudtaget. Framförallt när det gäller privatpersoner och deras investering. Oavsett om det är elbilar,värmepumpar eller solceller. Som du skriver kastar man då oftast pengar efter folk som hade investerat i det oavsett...</p><p></p><p>Samtidigt är en subventionering lättare att budgetera för än den riskdelningen som infördes nu.... det hela beror ju väldigt mycket på vilka gränser som sätts etc. Man kan bara hoppas att det inte (återigen) blir symbolpolitik där man driver genom planerna trots att det kommer medföra stora kostnader för oss alla. Samtidigt kommer företagen inte vara sugen att sätter gränser där de själva får stå för risken...</p><p></p><p>När det kommer till vindkraft så är tidshorizonten och storleksordningen rätt mycket mindre än ett nytt kärnkraftverk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1328231, member: 146777"] Skrev jag det? Nej, jag tycker inte att bred subventionering är bra överhuvudtaget. Framförallt när det gäller privatpersoner och deras investering. Oavsett om det är elbilar,värmepumpar eller solceller. Som du skriver kastar man då oftast pengar efter folk som hade investerat i det oavsett... Samtidigt är en subventionering lättare att budgetera för än den riskdelningen som infördes nu.... det hela beror ju väldigt mycket på vilka gränser som sätts etc. Man kan bara hoppas att det inte (återigen) blir symbolpolitik där man driver genom planerna trots att det kommer medföra stora kostnader för oss alla. Samtidigt kommer företagen inte vara sugen att sätter gränser där de själva får stå för risken... När det kommer till vindkraft så är tidshorizonten och storleksordningen rätt mycket mindre än ett nytt kärnkraftverk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp