Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1328260" data-attributes="member: 146777"><p>Nej, ingen svängning alls.</p><p>Jag är emot att bygga nytt kärnkraft på skattebetalarnas bekostnad. Dock är jag inte emot att utvärdera det. Är det bra och behövs och vi kan och vill hantera risken ska vi bygga det. Jag ser dock i nuläget kärnkraft som ett alldeles för dyrt sätt att producera el. Och med stor risk. Kom då ihåg att risken är sannolighet x konsekvens. Dvs även om kraftverken är väldigt säkert och ett olyka är osannolikt, är konsekvenserna såpass stora att risken blir stor. Är ju förresten det som fällde kärnkraften I Tyskland, iaf en stor del av det. Man accepterade inga större risker i nya kärnkraftverk än i kolkraftverk. Och det gick inte att uppnå.</p><p></p><p>Teknologien vi kan bygga idag är inget vidare bra, tycker jag. Men visst är det lyxigt att ha de reaktorerna vi har I dagsläget. </p><p>Men jag är inte emot att titta på kärnkraft och utvärdera om det är bra eller ej. </p><p>Så nej, ingen svängning alls. Det vis kan göra är att tänker efter lite bättre än man gjorde hittills. Både när det ska avvecklas och när det ska byggas nytt.</p><p></p><p>Edit: och vad jag rösta på spelar inget roll i sammanhanget.</p><p>Och jag,jag är mycket stark miljö/klimat och social engagerat. Plus att jag jobbar inom området och ger ändå bort en ganska stor del av mit lön (+ gav bort hälften av ett förtidsarv) till projekt inom områden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1328260, member: 146777"] Nej, ingen svängning alls. Jag är emot att bygga nytt kärnkraft på skattebetalarnas bekostnad. Dock är jag inte emot att utvärdera det. Är det bra och behövs och vi kan och vill hantera risken ska vi bygga det. Jag ser dock i nuläget kärnkraft som ett alldeles för dyrt sätt att producera el. Och med stor risk. Kom då ihåg att risken är sannolighet x konsekvens. Dvs även om kraftverken är väldigt säkert och ett olyka är osannolikt, är konsekvenserna såpass stora att risken blir stor. Är ju förresten det som fällde kärnkraften I Tyskland, iaf en stor del av det. Man accepterade inga större risker i nya kärnkraftverk än i kolkraftverk. Och det gick inte att uppnå. Teknologien vi kan bygga idag är inget vidare bra, tycker jag. Men visst är det lyxigt att ha de reaktorerna vi har I dagsläget. Men jag är inte emot att titta på kärnkraft och utvärdera om det är bra eller ej. Så nej, ingen svängning alls. Det vis kan göra är att tänker efter lite bättre än man gjorde hittills. Både när det ska avvecklas och när det ska byggas nytt. Edit: och vad jag rösta på spelar inget roll i sammanhanget. Och jag,jag är mycket stark miljö/klimat och social engagerat. Plus att jag jobbar inom området och ger ändå bort en ganska stor del av mit lön (+ gav bort hälften av ett förtidsarv) till projekt inom områden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp