Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1328280" data-attributes="member: 44672"><p>Jag delar din åsikt om "Problemen" med kärnkraft är till stor del rent politiska.</p><p>Vi har redan EU:s billigaste elpriser och det stabilaste elnätet.</p><p>Men om politiker till varje pris skall driva populism och bygga fallossymboler så är det svårt att stoppa. </p><p>Att vi har fladdriga elpriser förstoras upp som ett skäl att bygga det absolut dyraste som går att bygga som skäl är märkligt. Volatila elpriser är bara ett bevis att marknaden fungerar. Och de som inte vill ligga på timspot har fritt att välja fastpris. All större tillverkande industri köper sin el på fastpris / terminpris så de bryr sig inte. Privatpersoner har fritt att teckna fastpris.</p><p>Är det viktigast att ha stabila höga elpriser året runt eller är det viktigare med låga elpriser året runt?</p><p>Jag personligen ligger på rörligt timspot nu 15min sedan många år och tycker att det är kul att slå fastpriset i månadskostnad.</p><p>Och Ja jag har rörliga bolån också då det visar sig vara billigast över tid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1328280, member: 44672"] Jag delar din åsikt om "Problemen" med kärnkraft är till stor del rent politiska. Vi har redan EU:s billigaste elpriser och det stabilaste elnätet. Men om politiker till varje pris skall driva populism och bygga fallossymboler så är det svårt att stoppa. Att vi har fladdriga elpriser förstoras upp som ett skäl att bygga det absolut dyraste som går att bygga som skäl är märkligt. Volatila elpriser är bara ett bevis att marknaden fungerar. Och de som inte vill ligga på timspot har fritt att välja fastpris. All större tillverkande industri köper sin el på fastpris / terminpris så de bryr sig inte. Privatpersoner har fritt att teckna fastpris. Är det viktigast att ha stabila höga elpriser året runt eller är det viktigare med låga elpriser året runt? Jag personligen ligger på rörligt timspot nu 15min sedan många år och tycker att det är kul att slå fastpriset i månadskostnad. Och Ja jag har rörliga bolån också då det visar sig vara billigast över tid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp