Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1336872" data-attributes="member: 144594"><p>Jag tänker också på kunskapsläget. Jag gissar (vet iofs inte) att de flesta svenskar tror att Sverige ligger betydligt sämre till när det gäller CO2-produktion per capita, vilket påverkar debatten. Man saknar Hans Rosling, han hade kunnat visa detta visuellt bättre. Miljöministern får dödshot och annat hat trots att vi är bäst i klassen och kommer att fortsätta vara det. Men det handlar väl mer om partipolitik.</p><p></p><p>Ja de länder där denna fråga ligger lägst på agendan är länder som har det dåligt på annat sätt. Så kanske viktigare att se till att landet har en god ekonomi och fredliga grannar (och att om möjligt hjälpa dessa länder med det) så att de ens orkar fundera på klimatfrågan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1336872, member: 144594"] Jag tänker också på kunskapsläget. Jag gissar (vet iofs inte) att de flesta svenskar tror att Sverige ligger betydligt sämre till när det gäller CO2-produktion per capita, vilket påverkar debatten. Man saknar Hans Rosling, han hade kunnat visa detta visuellt bättre. Miljöministern får dödshot och annat hat trots att vi är bäst i klassen och kommer att fortsätta vara det. Men det handlar väl mer om partipolitik. Ja de länder där denna fråga ligger lägst på agendan är länder som har det dåligt på annat sätt. Så kanske viktigare att se till att landet har en god ekonomi och fredliga grannar (och att om möjligt hjälpa dessa länder med det) så att de ens orkar fundera på klimatfrågan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp