Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1336903" data-attributes="member: 146777"><p>Total co2 utsläpp brukar vara netto utsläpp. Dvs utsläpp - upptag. Jag har inte hittat detaljerat data för 2025. Men ser det ut sol trenden 2020-2025 kan det betyda att utsläppen ökade, men upptaget beräknades högre. Bara ett antagande. Om du har detaljerat data för 2025 vore det bra att se.</p><p></p><p>Men visst är det märkligt att co2 upptaget av Sveriges skog beräknades mer än 50% högre 2024 än 2020? Vad har hänt på de 4 år?</p><p></p><p>Jag är tex alarmerad över att vi inte motiveras att välja miljövänliga alternativ för transport längre. Elbil är dyrare per mil än fossilbil. E85 är samma pris som vanlig 95. Och jag alarmeras över att vår utsläpp verkar inte ha sänkts, utan man räknar upptaget annorlunda än tidigare, iaf ser det ut som det i tabellerna ovan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1336903, member: 146777"] Total co2 utsläpp brukar vara netto utsläpp. Dvs utsläpp - upptag. Jag har inte hittat detaljerat data för 2025. Men ser det ut sol trenden 2020-2025 kan det betyda att utsläppen ökade, men upptaget beräknades högre. Bara ett antagande. Om du har detaljerat data för 2025 vore det bra att se. Men visst är det märkligt att co2 upptaget av Sveriges skog beräknades mer än 50% högre 2024 än 2020? Vad har hänt på de 4 år? Jag är tex alarmerad över att vi inte motiveras att välja miljövänliga alternativ för transport längre. Elbil är dyrare per mil än fossilbil. E85 är samma pris som vanlig 95. Och jag alarmeras över att vår utsläpp verkar inte ha sänkts, utan man räknar upptaget annorlunda än tidigare, iaf ser det ut som det i tabellerna ovan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp