Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1337057" data-attributes="member: 144594"><p>Jag anser att åtminstone SVT definitivt har hoppat på en särpolitisk, populistisk och osaklig linje mot den nuvarande regeringens miljöpolitik. De aktuella positiva trenderna avseende CO2 från Sverige rapporteras inte, inte heller att vi är bäst inom EU/OECD och kommer att fortsätta vara det, inte heller de tydliga målkonflikter som vilken regering som helst måste brottas med.</p><p></p><p>Har du själv, som intresserad i ämnet, någonsin på TV sett att Sverige är klart bäst vad gäller CO2 per capita i EU? Och att vi (och inte minst nuvarande regering) fullständigt excellerar när det gäller god BNP samtidigt med låga CO2-utsläpp som dessutom minskar? Nej, istället framhålls olje-Norge som ett föredöme för att de säljer litet fler elbilar än vad vi gör.</p><p></p><p>Du ser ju själv - du trodde ju inte på den statistik jag visade utan var tvungen att hitta någon förändrad beräkningsmodell som var roligare att diskutera. Därför kallade jag dig faktaresistent men det var ju litet hårt. Det är inte lätt att hitta rätt, det medges.</p><p></p><p>Proportionerna blir helt fel. Men visst, det går ju inte att bevisa att det är så. Åter till miljödebatten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1337057, member: 144594"] Jag anser att åtminstone SVT definitivt har hoppat på en särpolitisk, populistisk och osaklig linje mot den nuvarande regeringens miljöpolitik. De aktuella positiva trenderna avseende CO2 från Sverige rapporteras inte, inte heller att vi är bäst inom EU/OECD och kommer att fortsätta vara det, inte heller de tydliga målkonflikter som vilken regering som helst måste brottas med. Har du själv, som intresserad i ämnet, någonsin på TV sett att Sverige är klart bäst vad gäller CO2 per capita i EU? Och att vi (och inte minst nuvarande regering) fullständigt excellerar när det gäller god BNP samtidigt med låga CO2-utsläpp som dessutom minskar? Nej, istället framhålls olje-Norge som ett föredöme för att de säljer litet fler elbilar än vad vi gör. Du ser ju själv - du trodde ju inte på den statistik jag visade utan var tvungen att hitta någon förändrad beräkningsmodell som var roligare att diskutera. Därför kallade jag dig faktaresistent men det var ju litet hårt. Det är inte lätt att hitta rätt, det medges. Proportionerna blir helt fel. Men visst, det går ju inte att bevisa att det är så. Åter till miljödebatten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp