Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1337061" data-attributes="member: 190745"><p>Ok, jag är inte speciellt insatt i allt vad som gäller mål och hur de har bestämts och sånt men det där tycker jag låter som en svartmålning som nog missar poängen. </p><p></p><p>Nästan all Sveriges elproduktion släpper inte ut CO2, man har investerat och byggt ut en hel del vindkraft, man är en netto exportör som tillsammans med Norge är väldigt viktigt för andra länder i Europa. Grafen i en länk över visade att Sverige hade minskat utsläppen mest i EU samtidigt som de hade det högsta målet som de inte uppnådde.</p><p></p><p>Det kanske är målet och systemet som inte helt visar helheten om Sverige på något sätt blir värstingen? </p><p></p><p>Det kanske inte är så konstigt heller om man inte fortsätter att bygga ut en massa förnybar el när man redan har ett överskott.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1337061, member: 190745"] Ok, jag är inte speciellt insatt i allt vad som gäller mål och hur de har bestämts och sånt men det där tycker jag låter som en svartmålning som nog missar poängen. Nästan all Sveriges elproduktion släpper inte ut CO2, man har investerat och byggt ut en hel del vindkraft, man är en netto exportör som tillsammans med Norge är väldigt viktigt för andra länder i Europa. Grafen i en länk över visade att Sverige hade minskat utsläppen mest i EU samtidigt som de hade det högsta målet som de inte uppnådde. Det kanske är målet och systemet som inte helt visar helheten om Sverige på något sätt blir värstingen? Det kanske inte är så konstigt heller om man inte fortsätter att bygga ut en massa förnybar el när man redan har ett överskott. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp