Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1337065" data-attributes="member: 146777"><p>Kan du nämna nåt som Sverige gör, som är mer än vad andra länder gör? Dvs det vi gör nu, och inte det vi redan har....</p><p></p><p>Det vi har är låg utsläpp från el produktion (dock inte super stor andel förnybart, plus inte ökande andel förnybart), väldigt lite tillverkande (läs energikrävande) industri och en massa skog. Annars ser jag inte att Sverige gör nåt som inte andra länder gör.</p><p></p><p>Kärnkraft räknas inte som förnybart el. Är dock låg mht co2 utsläpp (väldigt låg i drift, lite högre när man tar en livscykelanalys).</p><p></p><p>Edit: jag säger inte att man gör inget i Sverige. Men vi gör inte mest och inte heller fler än de flesta andra. Det är helt enkelt fel. Och målen är inget som andra har bestämt, utan det är nåt som eu kom fram till gemensamt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1337065, member: 146777"] Kan du nämna nåt som Sverige gör, som är mer än vad andra länder gör? Dvs det vi gör nu, och inte det vi redan har.... Det vi har är låg utsläpp från el produktion (dock inte super stor andel förnybart, plus inte ökande andel förnybart), väldigt lite tillverkande (läs energikrävande) industri och en massa skog. Annars ser jag inte att Sverige gör nåt som inte andra länder gör. Kärnkraft räknas inte som förnybart el. Är dock låg mht co2 utsläpp (väldigt låg i drift, lite högre när man tar en livscykelanalys). Edit: jag säger inte att man gör inget i Sverige. Men vi gör inte mest och inte heller fler än de flesta andra. Det är helt enkelt fel. Och målen är inget som andra har bestämt, utan det är nåt som eu kom fram till gemensamt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp