Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1337094" data-attributes="member: 190745"><p>Vet inte hur det började handla om tåg i Göteborg. </p><p></p><p>Som sagt man kunde ha gjort det bättre. För att göra det hade det kanske behövts pengar från staten, kanske mycket pengar. Kanske värt det, kanske inte värt. </p><p></p><p>Jag tycket kollektiv trafiken i Trondheim inte är så bra för mitt behov, den tar ofta tid, och är rätt dyr. Trots det så kostar den kommunen runt en milliard om året. Så om jag hade betalat marknadspris för min biljett så hade det varit ännu dyrare. </p><p></p><p>Är problemet med kollektiv trafik, tåg och bussar. Om det inte bor tillräckligt många människor i området så blir antingen tillbudet dåligt eller så måste man ibland köra nästan tomma bussar, som blir dyrt.</p><p></p><p>Tror min poäng var att det finns en orsak till att tågen är bättre i Amsterdam än i Göteborg än i Trondheim än i Storuman. </p><p></p><p>Min första poäng tror jag var är att jag inte tror något land faktiskt gör speciellt mycket för miljön/klimatet. Det mesta man gör gör man på grund av ekonomi (som ibland är baserad på regler som kommer utifrån miljön). </p><p></p><p>I det sammanhanget så tror jag Sverige faktiskt tänker rätt mycket på miljö och jag tror inte tex Spanien eller Italien och definitivt inte Kina eller USA har mer eller bättre politik över lag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1337094, member: 190745"] Vet inte hur det började handla om tåg i Göteborg. Som sagt man kunde ha gjort det bättre. För att göra det hade det kanske behövts pengar från staten, kanske mycket pengar. Kanske värt det, kanske inte värt. Jag tycket kollektiv trafiken i Trondheim inte är så bra för mitt behov, den tar ofta tid, och är rätt dyr. Trots det så kostar den kommunen runt en milliard om året. Så om jag hade betalat marknadspris för min biljett så hade det varit ännu dyrare. Är problemet med kollektiv trafik, tåg och bussar. Om det inte bor tillräckligt många människor i området så blir antingen tillbudet dåligt eller så måste man ibland köra nästan tomma bussar, som blir dyrt. Tror min poäng var att det finns en orsak till att tågen är bättre i Amsterdam än i Göteborg än i Trondheim än i Storuman. Min första poäng tror jag var är att jag inte tror något land faktiskt gör speciellt mycket för miljön/klimatet. Det mesta man gör gör man på grund av ekonomi (som ibland är baserad på regler som kommer utifrån miljön). I det sammanhanget så tror jag Sverige faktiskt tänker rätt mycket på miljö och jag tror inte tex Spanien eller Italien och definitivt inte Kina eller USA har mer eller bättre politik över lag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Tillbaka
Topp